Blog › Mi a különbség a kis-és a nagyarculat között?
Az arculat egy cég megjelenése, a megjelenési formáinak az összessége, ami alapján a vásárlók könnyen be tudják a márkát azonosítani. Éppen emiatt a funkciója miatt nagyon fontos az elemei átgondolt megtervezése-és kivitelezése, hiszen nem mindegy, milyen nyelvezettel/stílussal lehet a célközönséget a leghatékonyabban elérni. Behatóan ismerni kell a potenciális vásárlók vagy ügyfelek körét, hogy ajánlatunkat a nekik „legfogyaszthatóbb” módon tudjuk megfogalmazni. Emberibben: jól kell kinézni. Mindig, mindenhol! - Mármint a márkának.
Kétféle arculatot ismerünk, a kisarculatot és a nagyarculatot. Érdemes minél több elemet kihasználni a lehetőségek közül, ugyanis növelni lehet velük egy cég ismertségét. Az arculati elemek előbb-vagy utóbb beleégnek az emberek agyába, minél többet látják őket, annál könnyebben csatolnak egy termékhez egy márkát. Ha valakinek ma azt mondjuk, "cola", szinte biztos, hogy a CocaCola, vagy a Pepsi logója fog az eszébe jutni, ez pedig nem puszta szerencse, hanem a jól megtervezett márka-és arculattervezés eredménye. Ugye nem kell sokáig magyarázni, ez miért annyira fontos?
Egyértelműen a legfontosabb egy vállalkozás megjelenésének a szempontjából, ugyanis mindenhol szerepelni fog. Borítékokon, e-mailekben, plakátokon találkoznak majd vele az emberek és az irodába érkezőket is ez várja majd az ajtóra helyezve. Időt-és energiát kell tehát áldozni a megtervezésére, hogy egyszerre legyen figyelemfelkeltő, megjegyezhető, sokat mondó és eredeti. A logó tervezésnek egyébként szenteltünk egy másik cikket is, úgyhogy ha többet szeretnél megtudni a témában, kattints IDE!
Ez szintén egy alap fontosságú elem, ami nélkül lehet boldogulni, de nem érdemes. Névjegykártyával kapcsolatot teremtünk másokkal, csatornát nyitunk feléjük, aminek köszönhetően rövid-és hosszútávon is növekedhet vállalkozásunk ismertsége.
Ha szeretnél többet tudni arról, miket kell figyelembe venni névjegykártyakészítés közben, olvasd el előző bejegyzésünket!
Mire ügyeljünk névjegykártyánk elkészítésénél?
Alulértékelt lehet, pedig nagyon sokszor használt eszközök, amik fontos elemei a brandépítés folyamatának. Megjelenik rajtuk a cég logója, neve, vagy akár a szlogene is, ez pedig hitelességet-és megbízhatóságot sugall. Na meg azt, hogy elég igényes vagy ahhoz, hogy ilyen apróságokkal is törődj. Persze ma már egyre kevesebbszer használjuk ezeket, hiszen az ügyeink nagy részét online intézzük, de azért nem árt, ha ott lapul a fiókban pár boríték, amiben büszkén küldhetsz lehelet az ügyfeleidnek.
A nagyarculat lényegében a kisarculat kibővítése. Tartalmazza az előbb felsorolt elemeket, ezeken felül viszont még magában foglalhat sok mást is. Hogy miket, az leginkább a cég igényeitől-és üzleti céljaitól függ. A kisarculat egy must-have, ami nélkül egyszerűen nem lehet elindítani egy valamire való vállalkozást, a nagyarculat pedig azoknak a cégeknek való, akik szeretnék komolyabban bele ásni magukat a márkaépítés rejtelmeibe.
Ilyen lehet a céges meghívó különböző eseményekre, házon belüli rendezvényekre, vagy nagyobb konferenciákra. A többi arculati elemhez igazítva, kreatív megtervezéssel ez egy kis extra színvonalat ad a vállalkozásnak.
Lehet ez egy toll, egy jegyzetfüzet, egy hűtőmágnes, vagy akár egy kulcstartó, a lényeg, hogy mindig szem előtt legyenek, a kialakításuk pedig illeszkedjen a cég arculatába. Egyszerű marketing eszközök, de megismertethetik vállalkozásunkat szélesebb körökben.
A nagyarculat kiegészíthető még szórólapokkal, utalványokkal, brosúrával, molinóval, vagy akár plakátokkal. Teljes mértékben a cég és az adott szituáció függvénye, hogyan alakítjuk ki, de célszerű ezekre is időt áldozni, hogy minden brandépítési lehetőséget ki legyen maxolva!
Nézd meg pár munkánkat és bízd ránk kis-és nagyarculatodnak elkészítését!
Kisarculat rendelés Nagyarculat rendelés