Blog › Logó tervezés: Mi teszi ütőssé ezt az arculati elemet?

Logó tervezés: Mi teszi ütőssé ezt az arculati elemet?

 

Te is úgy gondolod, hogy a logó tervezés nem valami nagy ördöngősség? Úgy érzed, szinte bárki össze tudja dobni pár óra alatt? Akkor van egy nem túl kellemes hírünk: a logótervezéshez profira van szükség. Persze csak akkor, ha ütős és minőségi munkát szeretnél. De miért is olyan bonyolult feladat ez? Milyen egy szuper logó? Nézzük meg!

Logó tervezés

Miért olyan fontos a logó tervezés egy vállalkozás számára?

 

Láttál már céget logó nélkül? Nem valószínű. Erre az arculati elemre minden vállalkozásnak szüksége van mérettől és bevételtől függetlenül, hogy megkülönböztesse magát a többi piaci szereplőtől. Ha nem lenne logód, senki sehol nem ismerne fel, szinte olyan lenne, mintha nem is léteznél.

Van ettől rosszabb? Nem valószínű, de az biztosan a közelében jár, ha a borzalmas logód és arculatod miatt a potenciális vásárlóid nevetségesnek vagy megbízhatatlannak tartanak.

Az arculati elemekről egyébként már írtunk egy cikket. Ha szeretnél erről többet megtudni, olvasd el!

A logó tervezés-és készítés professzionális kezekbe adása ezért annyira fontos, hogy ne csak legyen valamid, hanem az igényes is legyen.

 

Mik a logó tervezés „alapelvei”? Milyen egy jó logó?

 

Egyszerűség, avagy a kevesebb néha több

 

Nem egy logó megtervezésénél kell a világ legkacifántosabb és legbonyolultabb dolgait kitalálni, az egyszerűség ebben az esetben sokkal célravezetőbb. Ez megkönnyíti a tervezést, lerövidítheti a munkához szükséges időt, ráadásul az elkészült logót könnyebben fel lehet majd használni több területen: névjegykártyákon, plakátokon, szórólapokon stb.

Az egyszerű motívumokat az emberek egyébként jóval gyorsabban jegyzik meg, mint a bonyolult formákat, a logóval pedig éppen ez az egyik cél: hogy mindenki emlékezzen rá.

 

Könnyen felismerhetőség, azaz legyen egyedi

 

Ebben talán nincsen semmi meglepő: ha azt szeretnéd, hogy a logódról egyből mindenki tudja, hogy ki vagy, akkor olyat kell alkotnod, ami nem hasonlít egyik konkurensed művére sem. Ihletet persze lehet meríteni, de másolni nem jó ötlet, mert azzal elég rossz benyomást kelthetsz. Amikor van egy alap terved, tedd fel magadnak a kérdést: Ha ez szerepelne egy utcai plakáton, ami mellett elsétálsz, vajon megjegyeznéd? Mi jutna róla eszedbe először? Össze tudnád keverni egy másik márkával? Ezek jó kiindulópontok lehetnek.

 

Tudatos színvilág választás

 

Ugyan a fekete-fehér logót a legkönnyebb több felületen is használni, de azért lássuk be, hogy elég unalmas. Ráadásul a színek is javítják a megjegyezhetőséget és még különféle érzéseket, hangulatokat is közvetítenek az emberek felé.

Tehát ha színes logót szeretnél, nem árt tudnod, melyik árnyalat miről árulkodik.

 

  • Kék

Ez a szín stabilitást, professzionalizmust, megbízhatóságot, hitelességet és békét sugall, a haladás és a technikai fejlődés érzetét kelti. Nem véletlen, hogy sok szoftverfejlesztő cégnek és elektronikai termékeket értékesítő vállalatnak ez a vezető logó-színe. Ilyen például a Samsung, a Dell, a Ford, vagy éppen a hp is.

 

  • Zöld

A zöld a természetesség, a frissesség és a nyugalom színe, barátságos árnyalat szinte minden ember számára. Általában a kikapcsolódás és az egészség jut róla eszünkbe, ezért tökéletes szín állatokhoz, növényekhez, vagy valamilyen szórakoztatáshoz kapcsolódó cégek számára. Ilyen az Animal Planet, a Starbucks, vagy éppen a Spotify is.

 

  • Sárga

Ez egy alapvetően vidámságot, életerőt és fiatalságot sugárzó szín, ami egészséges dinamikát áraszt magából. Étvágygerjesztő is, hiszen könnyen összeköthető a sajttal és a tésztával. Ennek megfelelően tökéletes autók, gyorséttermek, vagy akár futárszolgálatok számára is. Nagyrészt sárga például a Ferrari, a McDonald’s, vagy a DHL logója is.

 

  • Piros

A piros szín hatalmas energiákat és szenvedélyt hordoz, de vigyázni kell vele, hiszen dühöt és tiltást is jelképez. Ezt feloldandó gyakran kombinálják a vidám sárgával: Shell, DHL, MasterCard, BurgerKing.

 

 

Célcsoporthoz illeszkedő stílus

 

Logó készítésnél a színeket, a motívumokat és a betűtípusokat nem pusztán az alapján kell kiválasztani, hogy Neked mi tetszik, hanem inkább ahhoz igazodva, hogy kik a célcsoportod.

 

Csak gondolj bele, mire vágysz, ha egy szabadulószobát vagy egy strandot keresel a hétvégi kikapcsolódáshoz, és mire, amikor gyorsan kellene egy ügyvéd, mert benne vagy a slamasztikában. Na ugye? Az egyik lehet játékosabb, lazább, míg a másiknál ez már nevetséges és értelmetlen lenne. Ahogy egy biobolt logójába sem lenne sok keresnivalója mondjuk egy eljegyzési gyűrűnek. LOGIKA! Ez itt a lényeg.

 

A logó tervezés egy olyan feladat, amit a mai technikával és programokkal persze már Te is elvégezhetsz, de amit egy szakértő lát a formák mögött, azt laikusként Te szinte biztosan nem fogod.

 

Ha olyan logót szeretnél, ami berepít a köztudatba, rendeld meg tőlünk!

 

Logó tervezés a wbshp.hu-tól

 

Link