Blog › Email marketing: Megnyitási arány, kattintási arány, és a többi. Mi mit árul el?
Az email marketing egy sokat emlegetett eszköz, aminek a hatékonysága szinte megkérdőjelezhetetlen. A hírlevelek/eDM-ek teljesítményét jól lehet mérni, a kapott statisztikákból pedig rengeteget tanulhatunk – persze csak akkor, ha tudjuk, melyik szám pontosan mit árul el.
Ez a szám a mögöttes tartalmak nélkül mindössze annyit jelent, hogy hányan nyitották meg a kiküldött levelet. Hogy mi a „jó” és mi a „rossz” arány, azt most nem szeretném boncolgatni, de az biztos, hogy az alacsony százalék több problémára is rávilágíthat.
Mik ezek?
Ezeknek a pontoknak az átvizsgálásával és a szükséges módosítások elvégzésével a megnyitási arányon is sokat lehet javítani. A lista teljes megtisztítása például kulcsfontosságú.
A kattintási arány az email marketingben azt fejezi ki, hogy az emailben szereplő linkekre hányan kattintottak rá. Ez a szám magas megnyitási arány mellett is lehet alacsony, ami a következő hibákra mutathat rá:
Ha a megnyitási arány alapvetően magas, akkor a levél már jó úton jár: a tartalom és a termékek kipofozásával valószínűleg sokat emelhetünk az értékeken. Ezen felül a kattintási arány arról is tájékoztatást adhat, melyek a népszerűbb termékek, ami a későbbi hirdetések szempontjából lehet értékes információ.
A visszapattanási arányra kifejezetten érdemes odafigyelni, hiszen azon kívül, hogy megmutatja, hány levél nem ért célba, olyan lényeges dolgokra is felhívhatja a figyelmet, amik kihathatnak a teljes email kampányra.
Mi lehet az oka a sok visszapattanó levélnek?
Az utolsó két lehetőség veszélyes lehet, ugyanis, ha egy levélkiszolgáló SPAM-nek jelöli a tartalmunkat, akkor egyik felhasználójuk sem kapja meg a leveleinket, ha pedig a címzettek jelölik annak, az egy bizonyos mennyiség felett feketelistára juttathatja az email-címet, valamint a szervert is.
Leiratkozók mindig lesznek, de, ha nem kiugróan magas a számuk, akkor még „jól is jönnek”. Miért? Mert ők azok, akik nem érdeklődnek már aktívan irántunk, vagy a termékeink iránt. Ők már nem tartoznak a célcsoportunkba, csak létszámnövelőnek vannak jelen, ami a cégünk számára semmilyen értéket nem képvisel.
Ha viszont egyik levélről a másikra megugrik a számuk, az már elgondolkodásra ad okot. Ilyenkor valószínűleg a levél tartalma lesz a felelős: nem releváns, nem értékes, vagy valamilyen olyan elemet tartalmazott, amit sokan erősen elítélnek.
A valódi kutya itt van elásva. Lehet minden egyéb statisztika kifogástalan - magas megnyitási arány, magas kattintási arány, kevés visszapattanó üzenet és csak egy-két leiratkozó – ha alig termel bevételt a levél.
Mi lehet ennek az oka?
Mivel a levél önmagában jól teljesített, megnyitották az emberek, és onnan tovább is mentek a webáruházba, itt már nem a marketinges kolléga fülét kell rágni.
A hiba valahol az áruházban lesz.
Ez persze nem az összes problémaforrás, ezen kívül még rengeteg minden felmerülhet egy webáruházban, ami miatt a vásárlások száma alacsony marad.
Nem lehet azt mondani, hogy egyik adat sem fontos, de a leglényegesebb mindenféleképpen az 5. lesz. Ha az első négy rendben van, akkor kis munkával a hírlevélkampány eredményes lehet!
Bízd ránk, ha biztosra akarsz menni!