Blog › Email marketing: Megnyitási arány, kattintási arány, és a többi. Mi mit árul el?

Email marketing: Megnyitási arány, kattintási arány, és a többi. Mi mit árul el?

Az email marketing egy sokat emlegetett eszköz, aminek a hatékonysága szinte megkérdőjelezhetetlen. A hírlevelek/eDM-ek teljesítményét jól lehet mérni, a kapott statisztikákból pedig rengeteget tanulhatunk – persze csak akkor, ha tudjuk, melyik szám pontosan mit árul el.

 

Mik az email marketing legfontosabb statisztikái?

Email marketing statisztikák

1. Megnyitási arány:

 

Ez a szám a mögöttes tartalmak nélkül mindössze annyit jelent, hogy hányan nyitották meg a kiküldött levelet. Hogy mi a „jó” és mi a „rossz” arány, azt most nem szeretném boncolgatni, de az biztos, hogy az alacsony százalék több problémára is rávilágíthat.

 

Mik ezek?

 

  • Nem jó a lista: vásárolt, nem valódi érdeklődőket tartalmaz
  • SPAM-nek jelölik a levelet egyes email szolgáltatók – ilyenkor általában a visszapattanó levelek száma is magas.
  • Feketelistára került a kiküldő email cím, a domain, vagy a email küldésére használt szerver.
  • Nem elég jó az üzenet tárgya.
  • Rossz a kiküldés időpontja.
  • Nem elég gyakori a kapcsolattartás.
  • Több olyan levél került már kiküldésre, aminek a tartalma nem volt hasznos a címzettek számára.

 

Ezeknek a pontoknak az átvizsgálásával és a szükséges módosítások elvégzésével a megnyitási arányon is sokat lehet javítani. A lista teljes megtisztítása például kulcsfontosságú.

 

2. Kattintási arány:

 

A kattintási arány az email marketingben azt fejezi ki, hogy az emailben szereplő linkekre hányan kattintottak rá. Ez a szám magas megnyitási arány mellett is lehet alacsony, ami a következő hibákra mutathat rá:

 

  • Rossz a levél tartalma: nem ad át elég értékes információt, unalmas.
  • A tartalom nem áll összhangban a levél tárgyával.
  • Nagy mennyiségű link használata: Ha túl sok választási lehetőséget adunk valakinek, nagy esély van arra, hogy semmit nem választ.
  • Nem jók a termékfotók.
  • Nem jó maga a termék.
  • Nem jó az ajánlat.

 

Ha a megnyitási arány alapvetően magas, akkor a levél már jó úton jár: a tartalom és a termékek kipofozásával valószínűleg sokat emelhetünk az értékeken. Ezen felül a kattintási arány arról is tájékoztatást adhat, melyek a népszerűbb termékek, ami a későbbi hirdetések szempontjából lehet értékes információ.

 

3. Visszapattanó levelek száma:

 

A visszapattanási arányra kifejezetten érdemes odafigyelni, hiszen azon kívül, hogy megmutatja, hány levél nem ért célba, olyan lényeges dolgokra is felhívhatja a figyelmet, amik kihathatnak a teljes email kampányra.

 

Mi lehet az oka a sok visszapattanó levélnek?

 

  • A levelező rendszer időszakos hiba miatt nem működik.
  • Az email cím nem létezik, vagy hibás.
  • A címzett levélfiókja megtelt.
  • Az üzenet mérte túl nagy.
  • A emailt a levélkiszolgáló SPAM-nek érzékeli.
  • A címzett manuálisan jelöli SPAM-nek.

 

Az utolsó két lehetőség veszélyes lehet, ugyanis, ha egy levélkiszolgáló SPAM-nek jelöli a tartalmunkat, akkor egyik felhasználójuk sem kapja meg a leveleinket, ha pedig a címzettek jelölik annak, az egy bizonyos mennyiség felett feketelistára juttathatja az email-címet, valamint a szervert is.

 

4. Leiratkozások:

 

Leiratkozók mindig lesznek, de, ha nem kiugróan magas a számuk, akkor még „jól is jönnek”. Miért? Mert ők azok, akik nem érdeklődnek már aktívan irántunk, vagy a termékeink iránt. Ők már nem tartoznak a célcsoportunkba, csak létszámnövelőnek vannak jelen, ami a cégünk számára semmilyen értéket nem képvisel.

 

Ha viszont egyik levélről a másikra megugrik a számuk, az már elgondolkodásra ad okot. Ilyenkor valószínűleg a levél tartalma lesz a felelős: nem releváns, nem értékes, vagy valamilyen olyan elemet tartalmazott, amit sokan erősen elítélnek.

 

5. Vásárlások száma, bevétel:

 

A valódi kutya itt van elásva. Lehet minden egyéb statisztika kifogástalan - magas megnyitási arány, magas kattintási arány, kevés visszapattanó üzenet és csak egy-két leiratkozó – ha alig termel bevételt a levél.

 

Mi lehet ennek az oka?

 

Mivel a levél önmagában jól teljesített, megnyitották az emberek, és onnan tovább is mentek a webáruházba, itt már nem a marketinges kolléga fülét kell rágni.

 

A hiba valahol az áruházban lesz.

 

  • Rossz minőségűek a termékfotók.
  • Kevés az információ a termékről.
  • Kicsi a raktárkészlet, kevés méret elérhető.
  • Egy bezárhatatlan felugró ablak lehetetlenné teszi a vásárlást.
  • Túl magasak az árak.
  • Kötelező a vásárlás előtti regisztráció.
  • Nincs lehetőség többféle fizetési/szállítási mód közül választani.
  • A vásárlási folyamatban valamelyik szakasz nem működik megfelelően.
  • Lassú a weboldal és/vagy nem mobilbarát.

 

Ez persze nem az összes problémaforrás, ezen kívül még rengeteg minden felmerülhet egy webáruházban, ami miatt a vásárlások száma alacsony marad.

 

Nem lehet azt mondani, hogy egyik adat sem fontos, de a leglényegesebb mindenféleképpen az 5. lesz. Ha az első négy rendben van, akkor kis munkával a hírlevélkampány eredményes lehet!

 

Bízd ránk, ha biztosra akarsz menni!

 

Link