Blog › Webáruház hirdetés hatékonyan: Na de hol?
Webáruházat indítani ma már önmagában még nem annyira nehéz folyamat, az azonban, hogy ez a vállalkozás sikeres is legyen, már komolyabb erőbefektetést igényel. Az, hogy hogyan, hol, ki, és mikor hirdeti a megjelenített termékeket és szolgáltatásokat, meghatározhatja a projekt jövőjét. A marketing tehát kulcsfontosságú egy webshop számára, lehetőségekben pedig szerencsére nincs hiány.
Ha online kereskedésről beszélünk, az offline marketing nem a legkézenfekvőbb eszköz, kivéve akkor, ha fizikai üzlettel is rendelkezik a webshop. Ilyen esetben a bolt reklámtábláira, matricáira, zászlóira, vagy akár a csomagolóanyagokra is helyezhető link, vagy QR kód. Érdemes az emberek tudtára adni, hogy egyszerűbben, otthonról is beszerezhetik mindazt, aminek a megvásárlására esetleg rengeteg időt pazarolnának. Ezeknek az arculati elemeknek az elkészítését jobb, ha profi grafikusokra bízza!
Jó tanács: Csempésszen egy online kupont a a fizikai üzletében lévő csomagolásokba!
Magyarországon ez az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, ezért, ha egy webáruháztulajdonos ismertté akarja az üzletét tenni, szinte kötelező rajta keresztül hirdetnie. Szükség van egy céges Facebook fiókra, az ott szereplő adatok megfelelő kitöltésére, minőségi képekre, és rendszeres, a célközönség érdeklődési körébe, valamint a webáruház profiljába illő postok megosztására. Ezzel elérések generálhatók, amik érdeklődőket, és vásárlókat eredményezhetnek.
Hirdetéseket lehet létrehozni, amikben videokkal, képekkel, galériákkal, vagy kollekciókkal vásárlásra ösztönözhető a célközönség, ezen felül pedig lehetőség van remarketingre is. Ezen a közösségi média felületen a reklámanyag megjelenítéséért fizetni kell ugyan, de csak annyit, amekkora keretet előzetesen beállít a kezelő, többet biztosan nem, ráadásul akár kor, nem, földrajzi elhelyezkedés, vagy érdeklődési kör alapján is lehet célozni a hirdetéseket.
Ez a képmegosztó felület egyre népszerűbb hazánkban, ezért érdemes jelen lenni rajta. Jó minőségű tartalom heti 3-4 alkalommal történő megosztásával már el lehet érni jobb eredményeket, de innen érdemes inkább a céges Facebook profilra, vagy a webáruházba irányítani az embereket. Létre lehet hozni hirdetéseket már ebben az alkalmazásban is a hirdetéskezelő rendszerük segítségével, de itthon még a Facebook a dominánsabb.
Gyakorlatilag ez is egy képmegosztó oldal, ami főleg a nőket célozza meg. Rengeteg divattal, főzéssel, sütéssel, egészséges életmóddal kapcsolatos bejegyzés található rajta, tehát, ha az adott webáruház valamilyen, ezekbe a témákba illő termékkel/szolgáltatással foglalkozik, feltétlenül érdemes egy profilt készítenie.
Mi több, már a Pinteresten is lehet hirdetést létrehozni, amiket – csak úgy, mint a Facebook-on – célozni is lehet a még nagyobb hatékonyság érdekében.
Ezen a video megosztó felületen már a megjelenés is sokat számít. Termékbemutatókat, hasznos praktikákat, felhasználási útmutatókat lehet a megtekintők elé vinni, hogy kedvet kapjanak a vásárláshoz. Ezeknek a hosszúsága a legjobb, ha 10 perc alatt van, ugyanis az ettől terjedelmesebb anyagokat az emberek átlagosan nem nézik végig.
Több fajta hirdetést is közzé lehet tenni: tartalom mellett megjelenőt, félig átlátszó fedvényt, átugorható, vagy nem átugorható videohirdetést, esetleg szponzorált kártyákat.
Ez a Google hirdetési rendszere, aminek a használatával rengeteg potenciális vásárlót lehet megkörnyékezni. Mivel hazánkban ez a legtöbbet használt keresőmotor, ezért remek eredmények érhetők el vele, ráadásul PPC (Pay Per Click) alapon működik, ami azt jelenti, hogy csak a kattintások után kell fizetni, egyébként nem. A kattintási, megtekintési és vásárlási adatok teljes mértékben nyomon követhetőek, a célzási lehetőségnek köszönhetően pedig úgy lehet beállítani a hirdetéseket, hogy az a leghatékonyabban tudjon működni. Ehhez azonban nem árt egy PPC szakértő segítségét kérni, hiszen nem annyira egyszerű a folyamat, mint amennyire első ránézésre tűnik.
A hírlevélküldés nem ördögtől való dolog, és nem is haszontalan. Igaz, hogy ez a marketingeszköz már feliratkozott vásárlókkal rendelkező webáruházak számára a legmegfelelőbb, de azért mindenképpen említést érdemel. Szükség van hozzá egy tiszta listára, egy jó email küldő szoftverre, figyelemfelkeltő levelekre és olyan ajánlatokra, amikre érdemes a címzetteknek rákattintaniuk. Ha ez megvan, nagyszámú vásárlás generálására lesz alkalmas a módszer.
Egy tapasztalt marketingügynökség megbízásával jár a legjobban az, aki bele szeretne vágni ebbe, hiszen úgy nem kell azzal foglalkoznia, hogy kitapasztalja, az Ő célközönségének milyen levelek a legmegfelelőbbek.
A rendszeres, érdekes témákat felkaroló blogcikkek vonzani fogják az embereket, ami márkaépítés és vásárlás-ösztönzés szempontjából is előnyös. A keresőoptimalizált marketing szövegek előrébb juttathatják a webáruházat a Google keresőmotorjában is, ami még több látogatót eredményezhet, ha pedig valaki nem ért az ilyen tartalmak megírásához, vagy a beállítások elvégzéséhez, felkérhet egy hozzá értő személyt, vagy marketingügynökséget, akik mindenről gondoskodnak.
Egy webáruház hirdetésére rengeteg platform létezik, amiket – ha nem is mindet – igénybe tud venni akár egy most induló, akár egy meglévő online kereskedés. Átgondolt, profin kivitelezett kampányokkal és szakértők bevonásával rövid és hosszútávú sikereket is el lehet érni!