Blog › SEO szövegírás: Pár tipp, hogy Te se őrülj bele a kulcsszavakba

SEO szövegírás: Pár tipp, hogy Te se őrülj bele a kulcsszavakba

 

A SEO szövegírás, azaz a keresőoptimalizált szöveges tartalmak készítése nem annyira nehéz, de nem is annyira könnyű. Az igazság  inkább valahol a két véglet között van. Kell hozzá türelem, idő, gyakorlat, íráskészség, fantázia és egy jó kis kulcsszóelemző szoftver. Na meg a következő pár  tipp sem fog ártani!

SEO szövegírás tippek

Miért fontos a SEO szövegírás?

 

Mert ennek segítségével jóval több esélyed lesz olvasók/látogatók szerzésére. Az emberek a Google-ben bizonyos keresőszavak alapján nézelődnek és ha Te ismered ezeket, akkor képes leszel (vagy lehetsz) olyan tartalmak „gyártására”, amelyek egyrészt az első helyeken jelennek meg a Google-ben, másrészt tényleg hasznosak a célközönséged számára.

Ami pedig hasznos és érdekes, az bevonzhatja a nézelődőket, ez pedig végeredményben a bevételeidet is növelheti.

 

Hogyan győzheted le a SEO szövegírás mumusát? Itt vannak az ígért tippek!

 

1. Fogadd el, hogy nem mindig arról fogsz írni, amiről akarsz!

 

Ez talán nem tűnik nagy dolognak, pedig kifejezetten idegesítő és kreativitás-gyilkos tud lenni, ha olyan témában kell alkotnod, ami nem annyira érdekel, vagy csak per pillanat nincs hozzá kedved. Ilyenkor elég nehéz bármi értékelhetőt összehozni, de muszáj, úgyhogy próbáld meg máshogy nézni a dolgokat! Motiváljon a cél: a tudás, amit átadhatsz másoknak, a problémák, amiket segíthetsz megoldani és a látogatók, akiket majd becsalogathatsz. Gondolj arra, hogy a munkát talán most nem élvezed, de az eredménynek nagyon fogsz örülni!

 

2. Hagyj időt magadnak, amíg rááll az agyad!

 

Ahhoz, hogy az írásod mind az embereknek, mind a robotoknak jó legyen, türelem kell és gyakorlás. Eléggé más ez, mint amikor csak a saját örömödre alkotsz és beletelik egy kis időbe, mire átáll – vagy rááll - az agyad a stílusra. Szóval ne keseredj el, ha az első pár ilyen próbálkozásod nem hozza majd a legnagyobb sikereket!

 

3. Vidd bele a stílusodat! SEO ide, vagy oda.

 

Az, hogy mondjuk egy keresőoptimalizált szakmai cikket írsz a webáruházadba, nem azt jelenti, hogy teljesen szárazan, minden élet nélkül kellene fogalmaznod és csak évezredek óta megszilárdult tényeket ismételgethetsz. Egész nyugodtan vidd bele önmagadat is, fejezd ki a véleményedet, fogalmazz meg kritikát – persze csak ízlésesen – írd le a tapasztalataidat, a saját praktikáidat, vagy vázold fel az elképzeléseidet. Légy emberi! Az olvasóid is azok, ezt ne feledd! Ráadásul így Te is jobban élvezheted az alkotást!

 

4. Találj egy jó kulcsszó kereső és elemző eszközt!

 

Mi erre a célra a Semrush nevű programot használjuk és szeretjük is, főleg azért, mert sok más feladatot is el lehet végezni a segítségével, de ezen kívül is van bővel lehetőség. A Google Ads is rendelkezik ilyen funkcióval, szóval nem is muszáj súlyosabb összegeket fizetned a dologért. Na de miért jó egy ilyen kulcsszó kereső? Azért, mert meg tudod vele nézni, hogy egy szóra nagyjából mennyi keresés van és azt is, hogy milyen nehéz lehet egy új tartalommal jó eredményt elérned rá. (Legyen ez akár egy új blogcikk, akár egy landing oldal szöveg) Új ötleteket is meríthetsz innen, ami alkotói válság  esetén nagyon hasznos lehet! Tehát kicsit pepecselős, kicsit bogarászós dolog a kulcsszó kutatás, na meg persze az általad választott rendszert is ki kell ismerni, de ez lesz a legnagyobb segítséged a SEO szövegírás területén!

 

5. Használd a kulcsszavakat a szövegedben természetes módon!

 

Amikor megtalálod azt a kulcsszót, amire a tartalmadat fel szeretnéd építeni, akkor azt használd is a szövegedben pár alkalommal, de ha lehet, inkább természetes módon, mint erőltetetten! Szinonimákat is nyugodtan bevethetsz, a Google robotjai már elég okosak ahhoz, hogy értelmezzék is a szövegedet, ne csak szavakat lássanak! Ehhez egy kicsit több munkára lesz szükséged: könnyen lehet, hogy egy-egy mondatot párszor át kell majd írnod, de inkább tedd meg, mert nagyon sokat tud rontani az összképen! A kulcsszót helyezd el a címben, egy-két alcímben és a bekezdésekben is: az már jó kezdet!

 

 

6. Ne felejtsd el beállítani a H1, H2, H3 tageket!

 

A főcím H1, az alcímek pedig H2 tageket kapjanak, a H2 tagak alatt lévő egyéb pontok pedig – ha vannak – H3 – ben legyenek! Ezt a legtöbb felületen végtelenül egyszerű beállítani, úgyhogy ne rémülj meg! Valószínűleg neked is csak egy legördülő menüből kell majd kiválasztanod és már készen is van.

 

A SEO szövegírás nem valami misztikus dolog, akár Te magad is boldogulhatsz vele, de ha nem szeretnél rengeteg időt erre áldozni, akkor szervezd ki ezt a feladatot és rendeld meg saját keresőoptimalizált szövegeidet tőlünk! Ha pedig érdekel, pontosan mi az a SEO, olvasd el korábbi cikkünket is: Mi a SEO?

Link