Blog › Online marketing ügynökség? Mi alapján – és mi alapján ne – válassz!

Online marketing ügynökség? Mi alapján – és mi alapján ne – válassz!

 

Online marketing ügynökséget keresel? Akkor biztos, hogy Te is a legjobbat akarod, mint mindenki más. Legalábbis a lehetőségeidhez képest. Na de hogy találd meg a nagy Ő-t, amikor minden a csodásabbnál varázslatosabb ígéretekről szól? Hogyan hámozd ki az igazságot a vaskos héjú marketing almából? Segítünk picit.

Hogyan válassz marketing ügynökséget?

Mi alapján NE válassz online marketing ügynökséget

 

A marketingjük alapján

 

Talán furcsán fog hangzani, de  ne agyalj sokat. Se azon, amit a weboldalukon írnak, sem pedig azon, amit mondanak magukról. (persze itt nem a szolgáltatásaik listájára vagy az áraikra gondolunk)

Miért?

Egészen egyszerűen azért, mert ők egy marketing ügynökség. Az a szakmájuk, hogy eladjanak, hogy reklámozzanak, tehát nem feltétlenül lesz 100%-ig helytálló, amit állítanak.  A mekis burger sem úgy néz ki a valóságban, mint a képeken, igaz?

 

A referenciáik alapján

 

A weboldalon megjelenített referencia jó dolog és képet adhat arról, korábban kikkel dolgozott az adott online marketing ügynökség. Igen ám, de arról nem, hogy meddig és milyen minőségben.

Előfordulhat, hogy egy megjelenített ügyféllel nagyon rossz véget ért a kapcsolat, de az is, hogy az összes együttműködés annyiból állt, hogy csináltak nekik egy Facebook posztot.

Ugye, hogy ezekből semmi nem derül ki? Nézd át a referenciákat, de a végső döntést inkább ne ez határozza meg.

 

Az ügynökség működési ideje alapján

 

Sokan úgy gondolják, hogy ha egy marketing ügynökség működik már 15 éve, akkor az biztos nagyon jó. Valójában ez semmire sem garancia: lehet, hogy tényleg nagyon profik, de az is előfordulhat, hogy pont a rengeteg év tapasztalatnak köszönhetően már kissé befásultak, begyepesedtek és neked pont nem lesz megfelelő, ahogyan dolgoznak.

Az előítéletek ebben a helyzetben sem jó tanácsadók!

 

De akkor mi az? Hogyan válassz online marketing ügynökséget?

 

A marketingjük alapján

 

ÖÖÖ, hogy mi? Az előbb még arról volt szó, hogy ez alapján ne határozzam el magam?

Valóban, ne foglalkozz azzal, mit mondanak, de azzal igen, hogy hogyan! Lekötnek a Facebook hirdetéseik? A weboldalukra csak annyit tudnál mondani: „Ez igen!”? A tartalmaikból sugárzik a minőség és a szakértelem? Aktívak a közösségi médiában? A személyes vagy telefonos megbeszélés után úgy érezted: „WOWW, velük akarok dolgozni”? A stílusuk is tökéletes a számodra?

Ha ez mind igaz, talán adnod kellene nekik egy esélyt. Nem azért, mert meggyőztek, hanem azért, mert meggyőzőek…neked pedig pontosan erre van szükséged egy online marketing ügynökségtől.

A másik oldalról megközelítve pedig: mi jót várhatsz egy olyan marketinges csapattól, akik a saját marketingjüket is rosszul csinálják? Ha téged nem tudnak lehengerelni, az ügyfeleidet hogyan fogják?

 

 

A bevételük alapján

 

Mondani bármit lehet, de a www.ceginformacio.hu nem hazudik. Csak keresd ki az Adatvédelmi Tájékoztatójukból a cégnevet, és nézd meg, az utolsó évben mennyi bevételt termeltek.

Mennyi a kevés és mennyi a sok? Azt nehéz megmondani, de ha az ügynökség azt állítja magáról, hogy rengeteg nagy márkával dolgozik, ehhez képest viszont a bevétele alig 10 millió forint egy évben, kezdhetsz gyanakodni. A nagyon alacsony szám – főleg akkor, ha a cég már vagy 10 éve működik – nem jelent túl jót.

Magyarországi viszonylatban a 20 millió Ft feletti érték egyébként már nem olyan rossz.

 

Vélemények alapján

 

Itt nem a Facebook-os, vagy a weboldalra kitett értékelésekre gondolunk. Érdemes átnézni őket, de ki ne találkozott volna már a vélemény hamisítás csúnya jelenségével?

Hogy ezt kikerüld, nézd át a referenciákat és küldj pár e-mailt: kérdezz azoktól, akik már dolgoztak az általad kiszemelt marketing ügynökséggel. Arra figyelj, hogy ne csak egy cégnek írj, hanem minimum 3-4-nek, különben könnyen lehet, hogy csak egy oldalról mutatják be neked a csapatot.

Ez persze kétesélyes: vagy válaszolnak, vagy nem. Veszíteni valód viszont nincs.

 

A megérzéseid alapján

 

Hókusz-pókusznak tűnhet, pedig legtöbbször nem az. Ha van valamilyen rossz megérzésed egy ügynökséggel kapcsolatban, ha valami nem áll össze, vagy minden túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, gondolt át még egyszer, kivel kötsz szerződést.

 

Ez igaz akkor is, ha a konzultációkon ellenszenvesnek találod az ügynökséget.

 

Reméljük, tudtunk segíteni abban, hogy megtaláld a számodra tökéletes online marketing ügynökséget és ne feledd, hogy különböző marketing feladatokkal a wbshp.hu-t is megbízhatod! Legyen szó akár hirdetéskezelésről, akár grafikai munkákról, akár e-mail marketingről!

 

 

 

Link