Vásárlás részletei
A lista tartalma
  • Az Ön listája üres
Számlázási és szállítási cím
  • Szállítás módja: Nincs megadva
  • Szállítási cím: Nincs megadva
  • Számlázási cím: Nincs megadva
Fizetési mód
  • Fizetés módja: Nincs megadva
Összegzés
  • Termékek/szolgáltatások: 0 Ft
  • Szállítás: 0 Ft
  • Összesen: 0 Ft

Blog › "Nem a külső számít!" - vagy mégis?

Ezért nem mindegy, hogy néz ki a webshopja/weboldala:

Azt tudjuk, hogy az első benyomás mennyire fontos, hiszen nem egyszer múlik ezen az életünk további alakulása, azt viszont nem mindenki látja, hogy ez mindössze egy másodpercet jelent. Igen, megközelítőleg ennyi idő alatt feltérképeznek minket mások, és besorolnak egy zöld (jó), egy szürke (semleges), vagy egy vörös (rossz) kategóriába. Ez a tény viszont nem csak azt jelenti, hogy nagyon kevés idő alatt kell jó benyomást tennünk, hanem azt is, kicsit átfordítva a dolgot, hogy ezt a picike intervallumot kell kihasználnunk, ha érvényesülni szeretnénk. Mondhatnánk, hogy ez csak az emberi kapcsolatainkra igaz és nem tévednénk, de mi másból állna az értékesítés, mint emberek meggyőzéséből?


Mik az alapvető dolgok, amikre figyelni kell?

Ahhoz, hogy a látogatóinkat vásárlásra ösztönözzük, az UX-nek, azaz a felhasználói élménynek nagyon jónak kell lennie. Az oldal külső megjelenésével bizalmat kell ébresztenünk, hogy azt érezzék, szakemberektől kaphatnak meg valóban hatékony termékeket. Érzelmileg kell hatnunk rájuk, ezt pedig csak úgy lehet elérni, ha a weboldalunk igényesen kivitelezett, mind színvilágban, mind betűméretben, vagy betűtípusban. A színek például kifejezetten fontosak, hiszen ez az első dolog, amit a weboldalunkra lépve valaki felfog, ezért célszerű a témánkhoz, termékünkhöz passzolót választani, különben ellentmondásba keveredhetünk saját magunkkal már a kezdeteknél.

A grafikai elemekre is időt kell fordítani, hiszen egy kép, vagy rajz rossz minősége akár azt is jelentheti, hogy kétségek ébrednek a vásárlókban a hitelességünket és a profizmusunkat illetően, ami miatt vagy a szürke, de rosszabb esetben akár a vörös kategóriába is kerülhetünk. Ezeket az információkat egyébként is hamarabb dolgozza fel az agyunk, mint a szöveges tartalmat, úgyhogy a tökéletesítése csak segíthet.

Az UI, azaz a felhasználói felület ezeknél valamivel fontosabb, hiszen ha maga a rendszer, amivel a vásárló találkozik, nem egyértelmű, nem egyszerű, és nem jól működő, akkor a jó UX kevés lehet, viszont egy rossz UX mellett nem biztos, hogy kiderül egyáltalán, jó-e az UI.

Az UX és az UI kiegészítik egymást

Hiszen mire utal a külső? Mit jelent?

Nem, az oldalra tévedő családanya nem azt látja majd, hogy milyen ügyes volt a dizájner, hanem azt, amit ehhez automatikusan hozzákapcsol, ami nem más, mint a PÉNZ. Igényes és megnyerő a weboldalunk? Biztosan volt elég anyagi forrásunk ahhoz, hogy ezt elérjük. Miből gazdálkodtuk ki a költségeket? Nyilván a korábbi vásárlásokból. Ha pedig voltak korábbi ügyfelek, nem is egy, akkor nem lehet „átverés” az egész, igaz? Nem igaz, de az emberi agy így működik.

Ez így van megfordítva is. Látványosan összecsapott a webshopunk? A képek elmosódottak, a grafika szegényes, vagy fekete háttérre citromsárga és vörös betűkkel írtunk, ami úgy néz ki, mint egy figyelmeztetés a vírusirtónktól? A már említett családanyánk ezt úgy értelmezi, leegyszerűsítve, hogy nem volt elég pénzünk a kialakításra, vagyis valószínűleg nincs elég vásárlónk. Miért lehet ez? Mert megbízhatatlanok vagyunk, csalók, rossz termékkel. Ez sem feltétlenül igaz, de nagy rá az esély, hogy nem fog kiderülni.

Mert:

Ami szép, az egészséges.

Ami szép, az biztonságos.

Ami szép, az értékes.

Ami szép, megnyugtató.

Ami szép, az kell!

Ami szép, az „zöld”.

Webshop tulajdonosként pedig célszerű arra törekednie, hogy ebben a zöld zónában legyen, mert az az egy másodperc, ami erről dönt, sokat jelenthet a későbbiek során.

Ha pedig segítségre lenne szüksége a weboldala „zöldben tartásához”, keressen minket bizalommal!

Link