Blog › Milyen a jó Facebook hirdetési szöveg?
A Facebook hirdetési szöveg megírása, nem azzal kezdődik, hogy megnyitunk egy Word dokumentumot, vagy előveszünk egy papírt és azonnal nekiesünk mondatokba szedni a gondolatainkat. Először tisztában kell lennünk a célpiacunk, gondjaival, bajaival, melyet a mi termékünk vagy szolgáltatásunk meg tud oldani és örömmel, boldogsággal tölti el őket.
Fontos, hogy megismerjük, azt a célcsoportot, akinek hirdetni és eladni szeretnénk. Ehhez fontos, először, hogy profilozzunk, azaz kialakítsuk a buyer personánkat. Ez egy olyan képzeletbeli személy lesz, aki a legtökéletesebb vásárlónk képét fogja mutatni és ez alapján őket is kell elérnünk. A következő kérdéseket megválaszolva juthatunk el a buyer personánkhoz: Hány éves? Férfi? Nő? Végzettség? Lakhely? Jövedelem? Hobbi? Adhatunk neki nevet is, hogy a szövegeket tényleg úgy írjuk meg, mintha egy régi kedves vásárlónkhoz, ügyfelünkhöz szólnánk.
A fenti kérdések megválaszolása után, érdemes lehet a problémára fókuszálni, amit mi vagy a termékünk tudunk megoldani. Íme, egy példa, hogy mire is gondolunk: Ha natúr termékeket árusítunk, az egyik ilyen lehet, ha valakinek ekcémás bőrkiütései vannak a megszokott üzletekben, boltokban kapható tusfürdőktől, samponoktól, és egyéb készítményektől, akkor valamelyik gyógynövényes, természetes alapanyagú szappanunk megoldást jelenthet erre a problémára.
Érdemes lehet kérdőíveket kiküldenünk, látogassunk el fórum oldalakra is, és az ott felvetett témákkal ismerkedjünk meg. Csatlakozzunk Facebook csoportokhoz, olvassuk el a hozzászólásokat. Próbáljunk meg minél több forrásból információhoz jutni, ezek fogják megadni az igazi sava-borsát a Facebook hirdetésszövegeinknek.
A legtöbb esetben ott lehet elrontani a szövegezést, hogy a kikutatott és megismert problémák felvetése után, a termékünk vagy szolgáltatásunk tulajdonságairól és paramétereiről kezdünk információt adni, ami a leendő vásárlóinkat nem igazán köti le. Sokkal inkább az előnyeiről kell beszélnünk és bő ismeretet adni, hiszen ezek az előnyök fogják eladni a terméket szolgáltatást. Ne írjunk arról, hogy minőségi és megbízható, amit kínálunk, hiszen ki árul olyan terméket, amire ez nem igaz? (És be is vallja) Mindent meg kell magyaráznunk alá, kell támasztanunk, hogy hihető legyen és szinte már a magáénak érezhesse a hirdetésben szereplő ajánlatot. El kell érnünk, hogy felkeltse a figyelmét már a címsor és tovább akarja olvasni a hirdetési szöveget.
A címsor legyen rövid, lényegretörő és a célcsoport számára a legfontosabb információkat tartalmazza. Kezdődjön kérdéssel, mely figyelemfelkeltő és valamilyen problémára utal. Például ha irodai ergonomikus székeket árusítunk, a célcsoportunk az irodában dolgozók, akik napi több órát ülve dolgoznak, kezdődhet így a címsorunk: Ön is állandó hátfájással küzd? Sajog minden porcikája? Ezt követően meséljünk el egy sztorit, hogy az egyik ilyen szék például hogyan segített az egyik vásárlónak, mi változott az életében azóta. Ezt követően felsorolhatjuk az összes előnyét a termékünknek. Tegyünk bele Call to Action-t, mely cselekvésre buzdít. Így a Kattints, Nézd meg, szavakat használhatjuk bátran a Facebook hirdetésünk szövegébe. Ne feledkezzünk meg linknek e betételéről sem, ahová szeretnénk átirányítani az érdeklődőinket.
Erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni. Nem lehet megmondani, hogy ennyi és ennyi karakterszám szükséges a sikerhez. Tesztelni kell, illetve témától is függ. Ha a hirdetésben fontosnak találunk leírni részletesebben dolgokat, akkor tegyük meg, hiszen, lehet, hogy ha azokat az információkat kihagyjuk, pont azért nem fognak kattintani. De ha nem indokolt, akkor ne nyújtsuk a szövegünket, mint a rétestésztát, mert elveszítjük érdeklődőink figyelmét.
A fent leírtak fényében, már egy igen tisztességesnek mondható hirdetési szöveget meg lehet írni, azonban, ha segítségre van szüksége forduljon hozzánk bizalommal és segítünk a hirdetések elkészítésében!
Ez a cikkünk is érdekelheti: Mi a SEO?