Blog › Mik azok a bannerek és melyik fajtáját érdemes használni?
A banner egy főleg online, de akár offline is alkalmazható, általában képet tartalmazó hirdetéstípus. Egy olyan, figyelemfelkeltő reklámeszköz, ami gyakorlatilag az internet létezése óta jelen van és végigkíséri a hétköznapjainkat, még akkor is, ha sokan észre sem veszik őket, vagy legalábbis nagy jelentőséget nem tulajdonítanak nekik.
A legtöbb ilyen hirdetésnek az a célja, hogy az adott áruház meglátogatására, vásárlásra, rendelésre, vagy valamilyen szolgáltatás igénybevételére ösztönözze a célközönséget, a folyamatot pedig a bannerre kattintással már meg is kezdhessék. Léteznek azonban olyan hirdetések is, amik nem kattinthatóak, nem céljuk, hogy közvetlen vásárlást generáljanak, csupán azért léteznek, hogy minél több ember minél többször lássa a terméket, az akciót, az ajánlatot.
Ez egy álló szalaghirdetés, ami szinte bármilyen oldalon megjelenhet. A mai viszonylatban nem a legelőnyösebb megoldás, ugyanis az átkattintási aránya jóval alacsonyabb, mint egy interaktív változatnak, de tökéletesen alkalmas egyszerű üzenetek közvetítésére, ráadásul jóval kedvezőbb az ára, mint a társainak.
Egy animált banner 2-20 képkockából áll az 1 helyett és folyamatos mozgásban van, ezzel pedig sokkal jobban magára vonzza a tekinteteket, mint egy egyszerű, álló típus. További előnye ennek a hirdetésnek, hogy több információ átadására is alkalmas lehet, mint a statikus banner.
Animált banneren belül megkülönböztetünk GIF és Flash formátumúakat.
Míg a GIF banner csak képek változásából álló animáció megjelenítésére képes, addig a FLASH formátumúban akár interaktív játékokat, videokat, video részleteket is bele lehet csempészni. A GIF valamivel olcsóbb, mint a FLASH, de a második jóval látványosabb.
Ezek a fajta bannerek kapcsolatba lépnek a közönségükkel, kérdésekre lehet bennük válaszolni, akár kérdőíveket kitölteni, vagy játékokban is részt lehet venni. Valódi interakció történik a felhasználó és a banner között, ugyanis az, hogy következő lépésként mi történik a bannerben/által, nagyban függ attól, mit tesz a felhasználója.
A HTML valamivel egyszerűbb, a rich media- típusú hirdetések azonban sokkal színesebbek lehetnek, köszönhetően annak, hogy akár videokat, video részleteket, vagy bármilyen interaktív, látványos megoldást belecsempészhetünk.
Ez egy offline hirdetési eszköz, egy X alakú keret, ami kifeszítve tartja a molinót, amin a grafika, az üzenet, vagy a cselekvésre ösztönzés található. Nagy előnye, hogy könnyű szerkezetének köszönhetően egyszerű a tárolása és a szállítása, így kifejezetten alkalmas kiállításokon, különféle rendezvényeken való cég-népszerűsítésre.
Összességében elmondható, hogy bármelyik banner lehet sikeres és eredményes és szintén bármelyik lehet kudarcra ítélve. Manapság az élettel telibb, különlegesebb, szórakoztatóbb és interaktívabb fajták ragadják meg leginkább a figyelmet, de az igazi különbséget a kivitelezés jelenti. Egy minőségi, gyönyörű kidolgozás a legegyszerűbb hirdetést is célba juttatja.