Vásárlás részletei
A lista tartalma
  • Az Ön listája üres
Számlázási és szállítási cím
  • Szállítás módja: Nincs megadva
  • Szállítási cím: Nincs megadva
  • Számlázási cím: Nincs megadva
Fizetési mód
  • Fizetés módja: Nincs megadva
Összegzés
  • Termékek/szolgáltatások: 0 Ft
  • Szállítás: 0 Ft
  • Összesen: 0 Ft

Blog › Hogyan legyen sikeres az email marketingünk?

Hogyan legyen sikeres az email marketingünk?

Az email marketinget lehet szeretni, vagy gyűlölni, lehet vele sokat foglalkozni, vagy tudomást sem venni róla, de egy biztos: létezik és sokan használják. Mi több, sokan sikeresen élnek vele, ami azt jelenti, hogy lehetséges valódi profitot termelni általa. A kérdés csak az:

Hogyan? Mit kell csinálni, hogy működjön? Mit nem szabad?

Bármennyire szeretjük mi, emberek, ha pontos képet kapunk a problémákról, utána pedig tálcán érkezik a megoldás, ez nem ilyen egyszerű. Az pedig végképp nem garantált, hogy a megoldás után minden tökéletes lesz majd. Amikor valamibe bekapcsolódik az emberi tényező, a legtöbb képlet értelmét veszti, nem lehet 100%-os bizonyossággal megjósolni semmit, de azt megtehetjük, hogy a tapasztalataink alapján igyekszünk a legtöbbet kihozni magunkból.

TAPASZTALAT. IGYEKEZET.

Ezt a két kifejezést érdemes kiemelni és mindig szem előtt tartani, hiszen kulcsfontosságúak. Nem szabad elvárni, hogy a hírleveleink két hét alatt megváltsák a világot, mert nagy valószínűséggel nem történik meg, de idővel, munkával, odafigyeléssel, megismeréssel eljuthatunk oda, ahová szeretnénk.

A hatékony email marketing lépései.

1. Megfelelő email küldő szoftver kiválasztása

Ez olyasmi, mint egy háznak az alapozás: ha stabil, lehet jó munkát végezni rajta, ha nem, minden összedőlhet. Az igényeinknek megfelelő rendszer keresésekor nem csak azt kell figyelembe venni, hogy minél jobb áron jussunk hozzá egy egyszerűen és gyorsan használható platformhoz, hanem azt is szem előtt kell tartani, kik a szolgáltató többi ügyfelei. Ez azért lényeges, mert ha az általunk is használt szerverről túl sok veszélyesnek ítélt, állandóan spamelő cég küld emaileket, az negatív irányba befolyásolhatja a statisztikáinkat. Ennek az oka, hogy így a mi leveleink is könnyen automatikusan a spam mappába kerülhetnek, hiába nem tettünk semmi rosszat. A komolyabb szoftverek ezért nagyon odafigyelnek arra, hogy minden ügyfelük törvényesen szerzett listával dolgozzon!

2. A lista összeállítása

Nagyon fontos, e-mellett logikus is, hogy a címlistát, amit használunk, csak azokból a személyekből állítsuk össze, akik kíváncsiak ránk= feliratkoztak a hírlevelünkre. Ezzel egyrészt elkerülhető, hogy tömegesen spam-nek jelöljék az üzeneteinket, másrészt valódi, relevánsabb adatokhoz juthatunk az elemzések során. Vásárolt, bérelt listákat soha ne alkalmazzunk, mert a rengeteg visszapattanó üzenetnek, spam-nek jelölésnek is lehet az a következménye, hogy a rendszer letiltja hosszabb-rövidebb időre a fiókunkat, így pedig azokat sem érhetjük el, akik valódi ügyfeleink lehetnének.

Nem beszélve arról, hogy törvénytelen olyan személynek reklám célú üzenetet küldeni, aki abba nem egyezett bele. Nem éri meg kockáztatni, inkább türelemmel építsük fel a bázisunkat és őket célozzuk meg, ez etikusabb és hatékonyabb is. Az állandó karbantartást sem szabad elfelejteni, az inaktív, hibás címek törlése csökkenti a visszapatanó üzenetek arányát.

 

3. Ismerjük meg a célközönséget

És erre lehetőleg áldozzunk elég időt. Az email marketingnek, hírlevél küldésnek legtöbbször az a nyilvánvaló célja, hogy vásárlást generáljon, de ezt csak úgy képes megtenni, ha olyan formában és azokat éri el, akik erre fogékonyak. Ismerni a célközönségünk problémáit, napi szintű kihívásait, igényeit, ízlését, vagy akár beszédstílusát olyan alapvető dolog, ami mellett nem mehetünk el.

 

4. Hogyan ne kerüljön spam-be a levél

Ha már megvan a megbízható, remek szoftver, egy törvényes címlista, akiket elég mélyen ismerünk, valamint a termékünk is kifogástalan, el kell készíteni azokat a leveleket, amiket – reményünk szerint – mindenki imádni fog. Ezeknek azonban még mindig célba is kell érniük, ahhoz pedig ki kell kerülni a SPAM szűrőket.

Veszélyes:

  • A csupa nagy betűs tárgyszöveg
  • A sok gyanús, vásárlásra ösztönző kifejezés (akció, leárazás, kedvezmény)
  • A 2-től többféle betűstílus
  • A túl sok link
  • Túl sok és nagyméretű kép
  • Rengeteg felkiáltó jel
  • „no-reply” címről küldés

 

Ha ezeknek a nagy részét kiiktatjuk, az esélye, hogy a levelünk elér annak, akinek szánjuk, hatványozottan megnő.

 

5. Mi legyen a tárgyszöveg?

 

Ez az, ami az esetek többségében „eladja” a hírlevelünket, ezért, ha sok időt szánunk rá, az sem baj. Nincs bevált recept arra, hogy mi a legjobban működő formula, de lényeges, hogy se unalmas, se túl sok ne legyen. Keltse fel az érdeklődést, ösztönözze az olvasókat, de lehetőleg úgy, hogy ne legyen „tukmálás” jellege. Hasznos a személyesebb hangvétel, a név szerinti megemlítés, de az is, ha éreztetjük, valamiről biztosan lemarad, ha nem kattint.

30-50 karakter hosszúságban a leghatékonyabb, de ha valamivel több, vagy kevesebb, nem lesz semmi baj. A lényeg, hogy érdeklődést váltson ki. Ezt magunkon is tesztelhetjük, feltehetjük a kérdést: Én megnyitnám?

 

6. Hogyan nézzen ki a tartalom?

 

Erre sincsen pontos meghatározás, minden ember, minden helyzet, minden körülmény más. Nem szükséges nagyon terjedelmesnek lennie, célszerű lebilincselően fogalmazni benne és az is előnyös, ha nem pusztán egy ajánlatot kap az olvasó, hanem valami tanítást is, egy tippet, egy hasznos tanácsot. Kérdésfeltevéssel ösztönözhetjük interakcióra is.

 

Álljon a tartalom összhangban a tárgyszöveggel, nehogy becsapva érezze magát az olvasó, mire a levél végére ér, a CTA gombot és a leiratkozó linket pedig jól láthatóan helyezzük el. Mindig linkeljük a weboldalunkat!

 

Ne legyenek benne túl nagyméretű képek, legyen mobilbarát, a dizájn pedig illeszkedjen a céghez, márkához. A logó a bal felső sarokban szerepeljen, mivel a legtöbb felhasználó elsőre ösztönösen oda tekint.

 

7. Mikor a legjobb hírlevelet kiküldeni?

 

Meg kell találni a megfelelő napot és azon belül is a napszakot. Nem célszerű hétvégére időzíteni, sem hétfőre, vagy péntekre. A kedd és a csütörtök az a nap, ami a legkedvezőbb, de ezt leginkább tesztelés után lehet megmondani.

Egyes kutatások szerint az éjszakai levélküldés is elég jó megoldás, ugyanis a korán ébredők elsőre a mi üzenetünket láthatják, de inkább a délután 3-6 óra körüli az ideális.

 

 

Mindent, ami az email marketinggel kapcsolatos, ki kell tapasztalni, le kell tesztelni, újabb verziókat kipróbálni, hogy rájöhessünk, mi a számunkra legmegfelelőbb stratégia. Ezért sem szabad azonnal letörni, ha elsőre nem jönnek a legjobb eredmények!

 

 

Link