Vásárlás részletei
A lista tartalma
  • Az Ön listája üres
Számlázási és szállítási cím
  • Szállítás módja: Nincs megadva
  • Szállítási cím: Nincs megadva
  • Számlázási cím: Nincs megadva
Fizetési mód
  • Fizetés módja: Nincs megadva
Összegzés
  • Termékek/szolgáltatások: 0 Ft
  • Szállítás: 0 Ft
  • Összesen: 0 Ft

Blog › Miért fontosak a plakátok és mire figyeljünk a készítésénél?

A plakátok nem a XI. század termékei, még csak nem is a XX.-é! A XIX. században kezdtek el terjedni Franciaország nagyvárosaiban és innen hódították meg mára az egész világot. Azóta sok fejlődésen ment keresztül a műfaj, de bizonyos elemei megmaradtak szinte változatlanul, ezekre az elemekre pedig érdemes odafigyelni, amikor a saját plakátunkat készíttetjük!

Miért szükséges marketingelemek ma is?

A nyomtatott termékek leértékelődésének korszakát éljük, hiszen a digitális eszközök segítségével szinte mindent lehet már helyettesíteni egyszerűbb, modernebb, gyorsabb módon, ugyanakkor vannak olyan marketingelemek, amik megtartották nyomtatott formájukat. Ilyen a plakát is.

Ezekkel figyelmet szeretnénk felhívni, megragadni az emberek tekintetét és olyan, számunkra fontos üzenetet közvetíteni, ami viszonylag egyszerű és gyorsan érthető.

Miért szükségesek? Pont ezért

Mert sétálás közben is találkozhatunk vele az utcán, vagy éppen elhajthatunk mellette autóval, ez a pár pillanatnyi interakció pedig fontos vásárlásokat eredményezhet.

Mert nincs szükség semmilyen közvetítő eszközre, hogy az üzenete elérjen a célközönségig, csak a látásukra.

Mert tömegekhez is szólhat vele egyszerre.

Mert bizalomnövelő ereje van.

Milyen egy jó plakát?

Mivel az emberek figyelmét szeretnénk felhívni vele, nem lehet túl bonyolult: fontos az egyszerűségre törekedni. Azonnal érthetőnek kell lennie, hiszen sétálás és vezetés közben pár pillanat alatt kell tisztázódnia a megtekintő fejében, hogy mit is üzenünk vele. Ennek megfelelően csak kevés szöveget célszerű tartalmaznia, azokat pedig gyorsan ható és világos megfogalmazásban.

A látványvilág legfontosabb elemei ebben az esetben a képek és a színek. Ezeket kell az üzenetnek, a szöveges tartalomnak, a méretnek, a helyi kultúrának és a cégünk arculatának megfelelően összehangolni, hogy elérhesse a kívánt hatást!

Figyeljünk a színvilágra!

A plakát üzenetétől függően színekkel közölhetünk mély tartalmat is. Egy-egy árnyalattal kifejezhetünk több mondatnyi szöveget, ami érdekesebbé, érthetőbbé és könnyebben megjegyezhetővé is teszi az alkotást.

Kifejező plakátötlet

Ez a plakát, (azon belül a csomagolás), például a szivárvány színeit használja, aminek olyan, egyértelmű jelentése van, ami fölöslegessé tesz bármilyen, hosszú magyarázatot. Az „egyértelmű jelentés” kulcsfontosságú. Ha ilyen módon szeretnénk tartalmat közölni, akkor olyan színt kell választani, amit a célközönség nagy valószínűséggel tud az üzenethez kapcsolni.

Ilyen a Valentin nap-piros, a víz-kék, a természet-zöld, vagy a luxus-arany jelentés/szín páros is.

Legyen beszédes a kompozíciója!

Az elemek összeállítása is elmondhat mindent, amit közölni szeretnénk, ezért, ha lehet, próbáljuk meg képként elképzelni a plakát üzenetét. Ez nem csak gyorsabb érthetőséget, de sokszor egyediséget is biztosít.

A plakátoknál fontos a kompozíció

Ez a plakát például a felirat nélkül is egyértelmű lenne, hiszen egy teli pohárban lebegő betegágyat nehéz félreérteni. Itt még a színek is bekapcsolódnak, az alkohol-májbetegség, májbetegség-sárgaság asszociáció révén.

Ez a Béres Csepp Extra plakát is elárul csak a színeivel és a motívumaival egy olyan információt, amit egyébként szó szerint nem közöl: hogy a csepp természetes összetevőket tartalmaz.  Ezt a zöld használata, a fa megjelenítése és a cseppek is hordozzák.

Egy plakáton fontosak a betűszínek, az elemek és a kompozíció

Betűszínek

Mind a három plakáton látszik, hogy a betűszínek összhangban állnak egymással és a többi használt árnyalattal is. Ez azért fontos, mert egységes megjelenést és kiegyensúlyozottságot eredményez.


Ha további segítségre lenne szüksége plakátja elkészítésében, forduljon hozzánk!

Link