Blog › Miért, és hogyan javítsunk megjelenésünkön a közösségi médiában?
Egy márka, ami nincs jelen a közösségi média felületeken, kis túlzással olyan, mintha nem is létezne: ma már elképzelhetetlen, hogy egy igazán nagy, rengeteg hasznot termelő, emberek millióit elérő céget ne lehessen kedvelni Facebookon, vagy követni Instagramon.
Egy profil létrehozása önmagában még nem elég, sőt, ha nincs megfelelően, igényesen kialakítva, még árthat is a vállalkozás imázsának, ahelyett, hogy érdeklődőket és vásárlókat termelne.
Márpedig a közösségi média erre kiváló eszköz, és nem véletlenül, ugyanis nagy tömegeket lehet megcélozni rajta keresztül, viszonylag egyszerűen, gyorsan, és költséghatékonyan.
Az arculaton és a tartalmi elemeken azért szükséges fejleszteni, hogy maximálisan ki lehessen használni minden lehetőséget, amit ezek a felületek kínálnak.
Elsődleges fontosságú a minőség! Minőségi borítókép és minőségi tartalmak. Ha ezek nincsenek meg, az sokat árthat, ugyanis taszító lehet azok számára, akik megtalálják az adott céget. Rossz megjelenés tehát egy pixeles, tartalmában teljesen irreleváns kép, ami lehet egy homályos, elcsúszott logó, a cég igazgatója, akit a legtöbb ember nem ismer arc alapján, vagy bármilyen olyan elem, amit közvetlenül nem lehet a márkához kapcsolni.
A megosztott képekre, tartalmakra is oda kell figyelni. Nem előnyös csak alkalom adtán, hébe-hóba postolni valamit, ami éppen eszünkbe jut. Egy rossz céges profilon nincs rendszeresség, nincs összhang, nincs semmiféle tematika, csak átgondolatlan, céltalan kapkodás.
Először is meg kell érteni, hogy a céges oldalak nem olyanok és nem azt a célt szolgálják, mint a személyes fiókok. Nem annyira az a lényeg, hogy a készítő ízlésének megfeleljen, sokkal inkább az, hogy a célközönség bizalmát és tetszését elnyerje.
A borító legyen egyszerű, bőven elég, ha egyetlen elem szerepel rajta, de az élesen és tisztán. A cég logója például kézenfekvő választás, de nem az egyetlen lehetőség.
A kép méretezése is legyen tökéletes, ha nem az, az azt a hatást kelti, hogy nem profi készítette. Ez könnyen lehet, hogy így is van, de egy átlagember elvárja egy magát hirdető cégtől, hogy odafigyeljen az ilyen apróságokra.
A tartalmak ne szóljanak mindenről, és főleg ne személyes dolgokról! Cégen belüli eseményeket, csapatépítő programok fényképeit meg lehet jeleníteni, a munkatársak magánéletét azonban egyáltalán nem. A postok a célközönségnek szóljanak, a problémáikról, és legfőképpen azokról a megoldásokról, amit az adott cég nyújtani képes. Egy cukrászda például ne tegyen közzé tartalmat a webfejlesztésről, vagy az alkalmazottak nyaralási szokásairól, de írjon pár sort a marcipánfigura készítésről és a legjobb ételfestékekről.
A legelőnyösebb az, ha naponta készülnek tartalmak, de hetente minimum 3-4 alkalommal mindenféleképpen fel kell venni a kapcsolatot a közönséggel, hogy érezzék: ez a cég működik, dolgozik, elérhető és valódi.
Azt azonban észben kell tartani, hogy ezeknek az oldalaknak az a célja, hogy a látogatókat áttereljék egy weboldalra, ahol vásárolni fognak. Ennek értelmében nem az a lényeg, hogy a cég Instagramján, Facebookján, vagy Twitterén töltsenek el órákat, hanem az, hogy onnan – a postok segítségével – kedvet kapjanak a pénzköltéshez. A megosztott elemeket tehát erre kell kihegyezni.
Persze, bárki készítheti saját maga is az anyagokat, amiket majd megoszt a csatornáján keresztül, de ha biztos eredményre van szükség, egyszerűbb és jobb döntés a kísérletezés helyett egy szakembert megbízni az oldalak kezelésével. A közösségi média marketing egy gyakorlatot, tapasztalatot és rálátást igénylő terület, amit nem biztos, hogy elég hatékonyan képes elvégezni az, aki nem rendelkezik a megfelelő szakértelemmel.
Arculatkészítéssel és social media fiók kezeléssel is bízza meg bátran a wbshp.hu-t!