Blog › Mennyi pénz szükséges 2020-ban webáruház indításához?

Ha van egy jó ötlete, amivel be szeretne törni az online business világába az már fél siker. A siker másik felét pedig az összes többi dolog adja. Ilyen a jó webáruház megválasztása is, valamint az azt követő online marketing feladatok ellátása, tervezési és fejlesztési folyamatai stb…
 

Mennyi pénz szükséges egy webáruház elindításához 2020-ban?

Ha most tervezi élete legelső webáruháza nyitását nincs egyszerű helyzetben. Kivételesen nem arról van szó, hogy kevés lehetőség áll rendelkezésre, hanem pont arról, hogy sokféle megoldás közül választha, melyekbe ugyanolyan könnyű belegabalyodni és eltévedni, mint az ismeretlen amazonasi esőerdőben. Persze ez attól is függ, hogy mennyire jártas az internet világában. Ha nem volt még soha webáruháza nézzük az első lépéseket és azoknak az árait, ezzel is egy virtuális machetát adva a kezébe, hogy elkezdhesse maga előtt megtisztítani az utat, és hogy jó előre tudjon kalkulálni.
 

Jelenleg a piacon 3 féle modell közül választhat:

- bérelhető webáruházak
- összerakathat egy webáruházat
- vagy fejlesztethet egy egyedi webáruházat a saját igényeire szabva
 

Egyikre sem mondjuk ki az áment, hiszen ahány ház annyi szokás, illetve egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek ugyanaz a megoldás a legjobb. Például nem mondanám azt, hogy aki még sohasem vállalkozott online, lényegében nem is nagyon van elképzelése, annak rögtön egy saját fejlesztésű honlappal kellene elindulnia. Na de ne szaladjunk ennyire a sűrűjébe. Tehát! 

A kezdő lépések!

Válassza ki a domain nevet és a megfelelő tárhelyet. Arról, hogy ennek mi a menete erről már írtunk cikket, amiket itt olvashat el:
 

A tárhely bérlésének költsége, egy körülbelüli évi 20.000 Ft-ban
 

Ezt követően kell kiválasztani, hogy melyik online webáruház modellel dolgozna szívesen. Vegyük egy kicsit górcső alá őket és nézzük meg, mi mennyibe kerül.
 

  1. Bérelt webáruházak: az egyik legismertebb a piacon a Shoprenter által bérelhető webáruházak, a másik pedig az Unas. A Shoprenternél csomagok közül választhatunk, nyilván a legalapabb szolgáltatástól egészen a magas kategóriájú, sokrétű funkciókkal ellátott webáruházakig. Díjaik 4.990 Ft+áfá-tól egészen 39.000 Ft+áfá-ig terjed. (Ez 2018-as árazás) Egy kezdő webáruháznak a Gold csomagajánlat elegendő lehet ez havi 20.000 Ft+áfáért megrendelhető. Csomagküldő szolgálat és bankkártyás fizetés integrációja is tartozik már bele, és ha pontgyűjtő hűségprogramot akarunk kiépíteni annak sincs akadálya. Segítenek mindenben, van lehetőség konzultációra és sok oktatóanyagot is készítettek már, hogy könnyebben lehessen boldogulnia egy webfejlesztésben nem igazán jártas embernek is. Az Unas ezzel szemben jóval olcsóbb. Itt csomagok helyett van egy alap modul egy alap ajánlat, amit a további négy modullal egészíthetünk ki. ennek ára, ha maximum 1000 db-os termékfeltöltést nézünk és kérem az összes meglévő modult a havi díj 6000 Ft+áfa/ hó, ami egyáltalán nem is rossz ha megnézzük mennyi mindent kapunk cserébe. Ennél a módszernél egy gondolattal kell folyamatosan megbirkózni, hogy a fizetett webáruház soha sem lesz a mi tulajdonunk, a havi költség mindig fennmarad.
     
  2. Woocommerce, vagyis a pluginokból felépített webáruházak. Dióhéjban annyit érdemes tudni, hogy a Woocommerce is lényegében egy plugin a WordPressen belül, hiszen ez eredetileg tartalom megosztásra készült szolgáltatás volt, majd pedig ahogy az igények egyre inkább bővültek a webáruházak felé úgy fejlesztették ki a Woocommercet, ami lehetővé tette mindezt. Ebből is adódik az egyik hátránya, hogy maga a motor ugye a tartalom megosztásra lett kitalálva így néha kisebb-nagyobb kellemetlenségekbe bele lehet botlani. De ettől függetlenül világszinten sokan dolgoznak vele és szeretik, lényegében úgy kell elképzelni, hogy egy saját keretrendszeren belül a meglévő pluginok segítségével úgy építhetjük fel webáruházunkat, mint a Lego várakat. Folyamatosan fejlődik, hiszen nyílt forráskóddal rendelkezik ezért bárki fejleszthet hozzá. Árak szempontjából, itt nem lehet egész pontosan fix összeget mondani. Ebben az esetben nagyjából már tudni kell, hogy mit is szeretne, és hogyan is működjenek az egyes funkciók, a webfejlesztő pedig összerakja ezeket a szolgáltatásokat, és jobb esetben persze segít is tanácsokkal. Ennek az ára, 100.000 Ft + áfától kezdődik.
     
  3. Egyedi fejlesztésű honlapok. Ennél a variációnál lényegében határ a csillagos ég, mind elképzelésben, mind büdzsében. Ez egy saját forráskód alapján létrehozott egyedi honlap, egyedi magvalósításokkal, elképzelésekkel. Itt nincsenek korlátok bármi lefejleszthető. Nagymértékben megkülönböztet a konkurenciától, nem lesz olyan érzése a vásárlóinak, ügyfeleinek, hogy én ezt a honlapot már láttam valahol. Tökéletesen keresőbarát és sablonok helyett a dizájn is abszolút a vállalkozását fogja visszatükrözni. Sok esetben ha nagyon egyedi a terméke vagy a szolgáltatása, megéri egy ilyen honlapba befektetni, hiszen nagy előnyhöz tud juttatni. Van az úgy, hogy nem indulhat el az óceánra egy katamaránnal, hanem egy teljesen felszerelt csúcsszuper jachtra lesz szüksége. A kezdő ár általában olyan 400.000 Ft+áfától indul.

 

Tehát ahogy a cikk elején is írtam, nem az a legnehezebb, hogy elindítsuk a webáruházunkat hanem az, hogy a számtalan lehetőségből kiválasszuk és megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb opciót. Ha segítségre van szüksége és nem tud dönteni, egy konzultáció keretében segítünk megtalálni számára legmegfelelőbb modellt.

Link