Blog › Linképítés: Mi a helyes, és mi a helytelen?
A linképítés az egyébként sem egyszerű keresőoptimalizálás talán legbonyolultabb területe, leginkább azért, mert nehéz befolyásolni. Nem olyan, mint egy kulcsszóra optimalizált tartalom elkészítése, vagy egy kép méretének és alt szövegének beállítása – amivel egyébként szintén meggyűlhet a bajunk.
Nem, mert egy értékes linkszerkezet kialakítása az oldal belső szerkezetével és a megjelenő tartalmakkal ellentétben külső tényezőkön (is) múlik.
Az oldalunkra mutató link olyan a Google számára, mint egy szavazat. Minél több – és főleg minél jobb minőségű – akad belőle, annál nagyobb esélyünk van előre kerülni a kereső találati listáján.
Ebből nagyon egyszerűen levonható az a következtetés, hogy linképítés nélkül nem lehet, de legalábbis nagyon nehéz az élmezőnybe kerülni.
Egy „jó” link azt jelzi a Google Pingvin algoritmusának, hogy az oldalunkon releváns, értékes tartalom található, ezt pedig díjazni fogja, a „rossz” link viszont épp az ellenkezőjét érheti el. Ebből pedig könnyen büntetés is lehet.
Mielőtt valaki linképítésbe kezd, valószínűleg utána néz a témának, hogy ne csináljon olyat, amit később megbánna. Ez így van rendben, de sajnos nagyon sok, egymásnak ellentétes információ kering az interneten.
A PR cikkeket például van, aki az egyik legjobb linképítő módszernek tekinti, míg mások inkább nem ajánlják. Ugyan így a linkkatalógusoknál: a legtöbb szakértő ellenzi, hogy ilyen platformokról szerezzünk linket, mások viszont kezdő lépésnek bizonyos oldalakat teljesen elfogadhatónak tartanak.
A Google sem adott meg egy konkrét listát, hogy mit szabad és mit nem, így talán a legjobb, ha feltesszük magunknak a kérdést:
Mit akar a Google?
Kiszűrni azokat az egyébként gyenge minőségű oldalakat, amelyek vásárolt linkekkel manipulálják a találati listán elért helyezésüket, és csak a valóban releváns és hasznos weboldalakat jeleníteni meg a felhasználóknak.
A „jó” link ezt figyelembe véve az, amelyik megszerzéséhez nincs közünk – vagy legalábbis nagyon úgy tűnik, mintha nem lenne.
Az egyszerre nagy mennyiségben vásárolt link és a katalógusok talán éppen ezért nem a legjobb választások, ahogy a két weboldal közti oda-vissza linkelés sem.
Érdemes kerülni azokat a lehetőségeket, amik egyértelműen természetellenesek, és inkább – még ha több munkába is kerül – magasabb színvonalra törekedni.
A saját témánkra releváns, elismert szakmai oldalon vendégposztot közzétenni például remek gondolat, ahogy különböző hírportálokon is bártan megpróbálhatunk cikket megjeleníteni – amiben persze a linkünket is elhelyezzük.
Ezek közül egyik sem egyszerű, és nem is gyors feladat, de hosszú távon sokkal kifizetődőbbek, mintha rengeteg, értéktelen linkkel próbálkoznánk. A büntetés – jelen esetben a találati listán lejjebb csúszás – elkerülése érdekében inkább fektessünk a linképítésbe több energiát, mert az eredménye biztosan látható lesz!