Blog › Linképítés: Mi a helyes, és mi a helytelen?

Linképítés: Mi a helyes, és mi a helytelen?

A linképítés az egyébként sem egyszerű keresőoptimalizálás talán legbonyolultabb területe, leginkább azért, mert nehéz befolyásolni. Nem olyan, mint egy kulcsszóra optimalizált tartalom elkészítése, vagy egy kép méretének és alt szövegének beállítása – amivel egyébként szintén meggyűlhet a bajunk.

Nem, mert egy értékes linkszerkezet kialakítása az oldal belső szerkezetével és a megjelenő tartalmakkal ellentétben külső tényezőkön (is) múlik.

 

Élet linképítés nélkül – avagy mit tesz a webáruházáért egy-egy link?

 

Az oldalunkra mutató link olyan a Google számára, mint egy szavazat. Minél több – és főleg minél jobb minőségű – akad belőle, annál nagyobb esélyünk van előre kerülni a kereső találati listáján.

Egy link a Google számára olyan, mint egy szavazat

Ebből nagyon egyszerűen levonható az a következtetés, hogy linképítés nélkül nem lehet, de legalábbis nagyon nehéz az élmezőnybe kerülni.  

Egy „jó” link azt jelzi a Google Pingvin algoritmusának, hogy az oldalunkon releváns, értékes tartalom található, ezt pedig díjazni fogja, a „rossz” link viszont épp az ellenkezőjét érheti el. Ebből pedig könnyen büntetés is lehet.

 

Mi a „jó”, és mi a „rossz” link?

 

Mielőtt valaki linképítésbe kezd, valószínűleg utána néz a témának, hogy ne csináljon olyat, amit később megbánna. Ez így van rendben, de sajnos nagyon sok, egymásnak ellentétes információ kering az interneten.

A PR cikkeket például van, aki az egyik legjobb linképítő módszernek tekinti, míg mások inkább nem ajánlják. Ugyan így a linkkatalógusoknál: a legtöbb szakértő ellenzi, hogy ilyen platformokról szerezzünk linket, mások viszont kezdő lépésnek bizonyos oldalakat teljesen elfogadhatónak tartanak.

A Google sem adott meg egy konkrét listát, hogy mit szabad és mit nem, így talán a legjobb, ha feltesszük magunknak a kérdést:

Mit akar a Google?

Kiszűrni azokat az egyébként gyenge minőségű oldalakat, amelyek vásárolt  linkekkel manipulálják a találati listán elért helyezésüket, és csak a valóban releváns és hasznos weboldalakat jeleníteni meg a felhasználóknak.

A „jó” link ezt figyelembe véve az, amelyik megszerzéséhez nincs közünk – vagy legalábbis nagyon úgy tűnik, mintha nem lenne.

Az egyszerre nagy mennyiségben vásárolt link és a katalógusok talán éppen ezért nem a legjobb választások, ahogy a két weboldal közti oda-vissza linkelés sem.

Érdemes kerülni azokat a lehetőségeket, amik egyértelműen természetellenesek, és inkább – még ha több munkába is kerül – magasabb színvonalra törekedni.

A saját témánkra releváns, elismert szakmai oldalon vendégposztot közzétenni például remek gondolat, ahogy különböző hírportálokon is bártan megpróbálhatunk cikket megjeleníteni – amiben persze a linkünket is elhelyezzük.

 

  1. „Rossz” linképítés tehát lehet:

 

  • Linkek tömeges vásárlása
  • Linkkatalógusok használata
  • Rengeteg, alacsony látogatottságú oldalról érkező link

 

  1. „jó” linképítési módszer pedig:

 

  • PR cikkek írása
  • Vendégposzok készítése más, színvonalas weboldalakra
  • Partnerek weboldalán megjelenés
  • Közösségi média használat: a saját témánkkal foglalkozó fórumokon akár hozzászólásban is linkelhetjük az értékes tartalmainkat.
  • Külső blog indítása, ahonnan hivatkozunk a saját weboldalunkra
  • Említések figyelése: Célzottan keresni, hogy akár egy blogbejegyzésben, akár egy konferenciáról szóló tudósításban szerepel-e a cégünk, vagy a saját nevünk, és megkérni a platformot, hogy az egyszerű szöveges említést alakítsák linkké.

 

Ezek közül egyik sem egyszerű, és nem is gyors feladat, de hosszú távon sokkal kifizetődőbbek, mintha rengeteg, értéktelen linkkel próbálkoznánk. A büntetés – jelen esetben a találati listán lejjebb csúszás – elkerülése érdekében inkább fektessünk a linképítésbe több energiát, mert az eredménye biztosan látható lesz!

Link