Blog › Landing Page kisokos: érthetően a hatékony landing oldalakról
Mielőtt rátérnénk arra, milyen egy hatékony landing oldal, milyen elemeket és hogyan érdemes használni rajta, illetve, hogy mit előnyösebb kerülni, fel kell tennünk a legalapvetőbb kérdést.
Nem egy webáruház rengeteg termékkel, és nem is a cégünk bemutatására szolgáló felület. Az igazi, hivatalos értelemben vett landing page egy önálló oldal, amire a látogatók egy – általában valamilyen hirdetésben szereplő - linkre kattintás után érkeznek, és amin valamilyen cselekményre ösztönzik őket.
A céljuk legtöbbször vagy listaépítés, vagy eladás.
Listaépítésnél pár ingyenes tartalommal, esetleg letölthető e-bookkal veszik rá a látogatót a e-mail címük, a nevük, ritkábban a telefonszámuk megadására, hogy később ajánlatokat tartalmazó hírleveleket küldhessenek nekik. Eladásnál egyetlen termék, vagy szolgáltatás bemutatása és értékesítése a fontos.
Ránézésre ezek az oldalak egyszerűek:
Na jó, azért általában nem ENNYIRE egyszerűek, de a CocaCola app landing page példája tökéletesen megmutatja a lényeget.
Egyszerű? Igen.
Figyelemfelkeltő? Igen.
Lényegre törő? Igen.
És működhet, mert egy olyan márkáról van szó, amit mindenki ismer.
Új cégeknél, új termékeknél/szolgáltatásoknál viszont egy landing page is más kell, hogy legyen.
Ez az elem nagyon fontos. A cím az, amivel a látogató szeme szinte azonnal találkozik, ezért a legjobb úgy kialakítani, hogy figyelem felkeltő legyen, de közben az oldal célját is leírja.
Maximum 5-7 szóban gondolkodhatunk csupán, ami nagyon kevés, és csak akkor értjük meg, mennyire, amikor nekilátunk megírni.
Szinte mindenki azt tanácsolja, legyen „ütős”. De mit jelent ez? Mindenkinek mást, úgyhogy inkább olyan cím készüljön, ami egy mondatban elárul mindent, de azt érezzük tőle, hogy még attól is többet akarunk tudni.
A call to action gomb egy landing page lételeme. Itt érjük el azt, amiért az oldal maga készült. Ilyen gomb a „megvásárolom”, a „feliratkozom”, a „letöltöm” és minden hasonló. A CTA-nak sem árt figyelemfelkeltőnek lennie:
legyen megfelelően nagy, jól látható, élénk színű, és a szövege lehetőleg felszólító módú.
Hatékony lehet egy olyan CTA, amivel megmutatjuk, hogy a termékünk/szolgáltatásunk mivel teheti jobbá a látogató életét. Marketing ügynökségek ajánlataiban például gyakran találkozunk az „Én is több vevőt szeretnék!”, vagy ehhez hasonlóan megfogalmazott gombokkal – nem véletlenül.
Űrlap a landing oldalak szinte minden fajtájára kerül, persze a célnak megfelelő tartalommal. Érdemes a lehető legkevesebb adatot kérni a látogatóktól. A túl sok egyrészt bizalmatlanságot kelt, másrészt könnyen vezethet oda, hogy a potenciális vásárló meggondolja magát.
Ha listaépítés a cél, bőven elég egy név, és egy e-mail cím, ha pedig eladás, akkor a szállítási adatok, név, e-mail cím, fizetési mód.
Amit lehet, automatizáljunk. Ilyen az irányítószám, ami után magától jelenjen meg a város.
Az űrlap dizájnja természetesen az oldal kialakításától függ, elhelyezni pedig vagy az oldal tetejére, vagy a legaljára érdemes – esetleg egy külön oldalra.
Azt, hogy mennyi szöveg kell egy ilyen oldalra, nem lehet konkrétan meghatározni. Egy ismert márka ismert termékét nem kell hosszasan bemutatni és magyarázni, viszont egy teljesen új szolgáltatásról részleteket vár a látogató, hiszen fogalma sincs róla, mit adnánk neki.
A megírásnál nem konkrétan az a lényeg, hogy mit tud az – mondjunk egy példát – ingvasaló gép, hanem az, hogy miben segíti egy háziasszony életét. Mit ad hozzá a hétköznapjához?
A lényeg tehát, hogy az előnyökre hegyezzük ki a mondanivalónkat, de nem a saját szemszögünkből nézve, hanem arra gondolva, mik lehetnek a célközönségünk problémái, amikre megoldást keresnek.
A képeken nagyon jó, ha igazi emberek szerepelnek grafikák helyett. Nem csak emberek lehetnek, hanem bármi, ami kapcsolódik a landing oldal témájához, mivel a valódi dolgok bizalmat ébresztenek a látogatókban.
Amennyiben rendelkezésre áll olyan anyag, ami a terméket ábrázolja használat közben, azt mindenféleképpen fel kell tenni az oldalra – ez érvényes a videókra is.
Videókat egyébként nem rossz használni a landoló oldalnál, de tényleg jó minőségűnek kell lenniük és nem túl hosszúnak. Ha van már olyan ügyfelünk, vagy vevőnk, aki hajlandó kamerák előtt elmondani a véleményét a termékünkről/szolgáltatásunkról, az például nagyon sokat jelenthet.
Nem a landing oldalaknál kell a legnagyobb újításokban gondolkozni, ami a dizájnt illeti. Az egyszerűség ismerős a látogatónak, és nem is zavaró, a CTA pedig megfelelően hangsúlyos lehet mellette. Azt a megoldást válaszd, ami mellett az oldal a lehető leggyorsabban működik, a megjelenése pedig igényes, és a témával összhangban álló lesz.
A demo egy bemutató, amit még a termék megvásárlása előtt megnézhet a látogató, és így láthatja, hogy például egy videójáték, egy webáruház, vagy egy vállalatirányítási rendszer hogyan működik.
Vannak területek, ahol ez szinte kötelező – főleg a szoftvereknél. Ha ilyen témájú landing oldalt készítünk, a tesztrendszer szükségességét is számításba kell venni.
Ha a boltban két vízkőoldó közül kell döntenünk, és az egyiket már ajánlotta a testvérünk, aki a fürdőszobáját gyönyörűvé varázsolta vele, akkor azt fogjuk választani. Ez egyszerű logika.
Ami pedig az offline világban működik, ebben az esetben az interneten is segíthet. A pozitív véleményeket, a felhasználóink logóját és linkjeit – ha rendelkeznek olyannal, ne felejtsük el kirakni a landing page-re.
A konkrétumok itt jobbak az általános dolgoktól, vélemény gyártással pedig inkább ne foglalkozzunk. Sokan használnak megírt, hamis értékeléseket, de ezeket könnyen fel lehet ismerni, és pont ellentétes hatást váltanak ki, mint amiért készültek.
Emberközelibbé teszi a landing oldalt, ha látják a látogatók, kik állnak mögötte. Sokkal szimpatikusabb és bizalomgerjesztőbb, amikor archoz lehet kötni egy céget, mint amikor csak egy felület ember nélkül.
Ez a két dolog ma már szinte alapnak számít. Az elérhetőséget – akár e-mail cím, akár telefonszám – mindenféleképpen meg kell adni, hiszen ezek nélkül olyan, mintha nem is léteznénk. Ha pedig rendelkezünk Facebook, Instagram, vagy bármilyen közösségi oldallal, aztfeltétlenül linkeljük a landing oldalra.
A keresőoptimalizálás egy landing oldal esetében is elengedhetetlen, ez pedig a kulcsszavakra optimalizálástól kezdve a képek megfelelő beállításán át egészen a meta leírások elkészítéséig rengeteg feladatot foglal magában.
Mielőtt landing page készítésbe kezdünk, első lépésként érdemes a versenytársaink oldalait átnézni. Ilyenkor nem a másolás a cél, hanem az, hogy felmérjük, mik azok az elemek, amik működnek a célközönségünknél. – És fel kell rá készülnünk, hogy ez nem feltétlenül tetszik majd nekünk.
Amikor pedig elkészült az oldal, a munka nem állhat meg! Minden eset más, így csak a folyamatos teszteléssel és módosítással lehet elérni a legnagyobb sikereket!
Bele kezdhet egyedül is a munkába, de ha szeretne olyan landing page-et, ami minden szempontból a leghatékonyabban van felépítve, akkor válassza inkább a wbshp.hu-t!