Vásárlás részletei
A lista tartalma
  • Az Ön listája üres
Számlázási és szállítási cím
  • Szállítás módja: Nincs megadva
  • Szállítási cím: Nincs megadva
  • Számlázási cím: Nincs megadva
Fizetési mód
  • Fizetés módja: Nincs megadva
Összegzés
  • Termékek/szolgáltatások: 0 Ft
  • Szállítás: 0 Ft
  • Összesen: 0 Ft

Blog › Konverzió növelés, avagy van élet az árcsökkentésen túl?

Konverzió növelés, avagy van élet az árcsökkentésen túl?

Webáruház tulajdonosként időről-időre szinte biztos, hogy szembesülni fogsz azzal a kellemetlen helyzettel, hogy csökkennek a bevételeid, esik a vásárlások száma. Ilyenkor sokan ösztönösen elkezdenek akciókat hirdetni, pedig a konverzió növelésnek van más módja is.

Miért zuhanhat a forgalmad egyik pillanatról a másikra? És mit érdemes kipróbálnod, hogy javuljon a helyzet?

Mik a konverziócsökkenés okai?

Mik a webáruházak hirtelen bevétel csökkenése mögötti leggyakoribb okok?

 

Érdemes megkeresni a probléma forrását, ha valóban működő megoldást szeretnél találni.

Ha a korábbi bevételed hirtelen csökkenni kezd, lehet, hogy a nemrég elindított hirdetéseidet rosszul céloztad, de az is könnyen előfordulhat, hogy a webáruházadban megjelent egy olyan hiba, ami megnehezíti a vásárlást. Ha az oldalak nem töltődnek be, vagy egy felugró ablaknál nem állítottad be, hogy ki lehessen lépni belőle, az látványos, drasztikus konverziócsökkenést eredményez majd.

Lehet, hogy kevés a készleted, és ezért az sem tud vásárolni, aki szeretne, ruhaüzleteknél pedig a mérethiány okozhat nagyon nagy gondot.

Emeltél az utóbbi időben árat, vagy nőtt a szállítási költség? Megeshet, hogy a korábbi vevőid ezért elpártoltak tőled és egy olyan shopot választottak, ahonnan sokkal olcsóbban szerezhetik meg ugyanazt a terméket. Ilyenkor általában a nagyon hirtelen, nagyon nagymértékű emelés a probléma, ami könnyen szemet szúr.

Kevésbé hirtelen csökkenés lesz az eredménye – de idővel látványossá válik – ha az, amit árulsz, nem jó minőségű vagy abszolút nem olyan, mint amilyennek hirdeted. A sok rossz tapasztalat, a sok negatív értékelés és vélemény előbb, vagy utóbb megbosszulja magát és az emberek nem bíznak majd benned.

Ha szezonális terméket árulsz, ne lepődj meg, ha egy év alatt akár többször is csökken a bevételed. Ilyenek az ünnepi ajándékok, díszek, vagy éppen a fabrikett. Hasonló ok a konverzió zuhanására, hogy bizonyos szezonokban egyszerűen az emberek kevesebbet vásárolnak. Tipikusan ilyen a karácsonyi időszak lecsengése után következő január-február.

 

Bármi okozza is a problémát, az akció nem megoldás, maximum sebtapasz!

 

Ráadásul egy olyan sebtapasz, amivel nem jársz a legjobban. Persze lehetsz még akciók mellett is nyereséges – attól függ, mekkora árréssel dolgozol – de rengeteg pénzt buksz vele, ha pedig az embereket hozzászoktatod a folyamatos leárazásokhoz, mindig arra fognak várni és kevesen vásárolnak majd teljes áron.

 

Mivel növeld inkább a konverziót?

 

Először is nézd át, vagy nézesd át egy PPC szakértővel a hirdetéseidet. Könnyen lehet, hogy megtalálja a hibát és ki is tudja javítani, hogy a bevételeid ismét magasak legyenek.

Ellenőrizd a webáruházad: adj le tesztmegrendelést és ha azt látod, hogy valahol a folyamat lassú és nehézkes, konzultálj erről egy fejlesztővel, aki helyre tudja hozni az ilyen jellegű problémákat. Olvasd el a facebookos, illetve az e-mailben érkező véleményeket, panaszokat is: rávilágíthatnak olyan dolgokra, amiket magadtól talán észre sem vennél.

Bővíts! Gondolj mindenkire, hogy ha valaki keres egy terméket a webáruházadban, azt biztosan megtalálja. Például ne csak S-es és M-es ruháid legyenek. Ezen felül az újítás is fontos lehet: vegyél be a kínálatodba újdonságokat, új szolgáltatásokat, szoftverek esetében új funkciókat.

Egy alapos önvizsgálat sem árt: kérdezd meg magadtól, jó-e, amit árulsz, igazat mondasz-e róla a hirdetésekben, vagy közel sem ér a termék annyit, mint amennyit elkérsz érte. Ha a válasz erre nem éppen kedvező, lehetséges, hogy meg kellene nyomni azt az újraindítás gombot és mindent felépíteni az elejéről.

Legyél aktívabb a közösségi média felületeken és foglalkozz többet az e-mail marketingeddel. Ez a kettő rengeteget segíthet rajtad, főleg akkor, ha olyanok intézik, akik tapasztaltak benne.

 

Ha korábban magasabb volt a bevételed, de valamiért hirtelen lecsökkent, az imént felsoroltak úgy is növelhetik a konverziódat, hogy közben nem kell 20-30%-os akciókkal veszteséget termelned magadnak. Az alapból kevés jövedelmet generáló shopok felturbózása viszont már egy másik nap témája…

 

Link