Blog › Google keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO, és valójában mit kap a pénzéért?
A Google keresőoptimalizálás, angol nevén Search Engine Optimization (SEO) egy olyan kifejezés, amitől a legtöbb webáruház üzemeltetőnek égnek áll a haja és megfájdul a feje.
Arról, hogy - Mi a SEO? - korábban már írtunk egy cikket, ezért erről nem is beszélnénk most.
Mert drága folyamat, amihez a webáruház tulajdonosok legtöbbször nem is értenek, az eredményei pedig leginkább hosszútávon mérhetők. Ez azt jelenti, hogy megbíznak egy szakértőt, vagy egy SEO/marketing ügynökséget webáruházuk SEO auditjával és teljes körű optimalizálásával, de sok ideig fogalmuk sem lesz róla, hogy történt-e valami, vagy sem.
Aztán vagy jönnek az eredmények, vagy nem.
Vagy össze lehet majd kapcsolni a SEO-s kolléga munkájával, vagy nem.
Ha pedig nem, hát…a kifizetett összeg már elúszott. (kivéve persze, sikerdíjas szolgáltatás esetén)
Ezek után érthető, hogy sokan inkább „házon belül” intézik el a dolgot, vagy legalábbis próbálkoznak meg vele - inkább kevesebb, mint több sikerrel.
A valódi megoldást minden bizonytalanság ellenére is egy tapasztalt szakértő, vagy szakértői csapat jelenti, azonban nem árt tisztában lenni azzal, hogy miért, és megközelítőleg mennyit fizet majd.
Keresőoptimalizálás segítségével idővel webáruháza a Google keresőjében az első helyekre kerülhet a legfontosabb kulcsszavakra, ez pedig több kattintást, több vásárlást és magasabb bevételt hozhat. - A végcélja a folyamatnak ennyiben tökéletesen összefoglalható.
A lista valószínűleg nem teljes, és szolgáltatónkként, vagy ajánlatonként változhat, de a leírtakból már látszik, hogy a SEO egy sokrétű feladat, a keresőoptimalizálás árak pedig ehhez is viszonyulnak.
Magyarországon ráadásul ezt a szakmát hivatalosan nem oktatják, miközben a webáruházak és weboldalak száma rohamosan növekszik. A szakértőhiány pedig minden területen dráguláshoz vezet.
SEO Tanácsadást kínálnak (hogy csak a legolcsóbbakat említsem) 7500 Ft/óra, 11 000 Ft/óra, 25 000 Ft/óra, 40 000 Ft/óra, de ettől jóval magasabb összegekért is.
Ilyenkor 60 percbe próbálnak a szakemberek belesűríteni a lehető legtöbb információt, ami jelenthet valós segítséget, de egy átfogó keresőoptimalizáláshoz nagyon kevés.
A SEO elemzések ára már magasabb, de a kapott szolgáltatás is értékesebb lehet az ügyfelek számára. 150 000 Ft - 200 000 Ft között mozog a nagy átlag: ettől olcsóbban profi ritkán vállalja el a munkát, ettől nagyobb összeg kiadását pedig kevés vállalkozás engedhet meg magának.
Ezek az elemzések általában magában foglalják a webáruház/weboldal teljes átvizsgálását: technikailag és tartalmilag, valamint javaslattételeket, esetleg a problémák megoldását is. Hogy egy-egy szolgáltató mit vállal, azt minden esetben egyeztetni kell a munka megkezdése előtt!
A legelterjedtebb SEO csomagok általában egy, vagy három hónapra szólnak. Ha ilyet választ – és a megfelelő emberhez fordul – ez alatt az idő alatt már képet kaphat az eredményekről.
Árak tekintetében a szórás itt is nagy: találni olyat, aki 15 000 Ft-ot, aki 30 000 Ft-ot, 56 000 Ft-ot, 90 000 Ft-ot, 125 000 Ft-ot, vagy 170 000 Ft-ot kér havonta, de a határ szinte a csillagos ég.
Webáruháza SEO-ja nem egy harminc napig tartó folyamat, hanem állandó munka. Ez azt jelenti, hogy akkor jár a legjobban, ha az év minden hónapjában követi és fejleszti egy szakember az oldalát.
Az egyszerűség kedvéért nézzünk egy példát:
(Az kattintási adatokat a Smart Insights felmérése szolgáltatta)
Mit jelent ez?
269 millió 280 ezer forint!
Nos, ennyit nyerhet…