Blog › Google keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO, és valójában mit kap a pénzéért?

Google keresőoptimalizálás árak: Mennyibe kerül a SEO, és valójában mit kap a pénzéért?

A Cikk tartalma:

  • Miért mumus a webshop SEO még mindig?
  • Google keresőoptimalizálás árak: Mennyi az annyi?
  • Pontosan mennyit nyerhet keresőoptimalizálással? (Számokkal bemutatva)

A Google keresőoptimalizálás, angol nevén Search Engine Optimization (SEO) egy olyan kifejezés, amitől a legtöbb webáruház üzemeltetőnek égnek áll a haja és megfájdul a feje.

Keresőoptimalizálás árak: mennyibe kerül a SEO?

Arról, hogy - Mi a SEO? - korábban már írtunk egy cikket, ezért erről nem is beszélnénk most.

 

Miért mumus a  webshop SEO még mindig?

Mert drága folyamat, amihez a webáruház tulajdonosok legtöbbször nem is értenek, az eredményei pedig leginkább hosszútávon mérhetők. Ez azt jelenti, hogy megbíznak egy szakértőt, vagy egy SEO/marketing ügynökséget webáruházuk SEO auditjával és teljes körű optimalizálásával, de sok ideig fogalmuk sem lesz róla, hogy történt-e valami, vagy sem.

Aztán vagy jönnek az eredmények, vagy nem.

Vagy össze lehet majd kapcsolni a SEO-s kolléga munkájával, vagy nem.

Ha pedig nem, hát…a kifizetett összeg már elúszott. (kivéve persze, sikerdíjas szolgáltatás esetén)

Ezek után érthető, hogy sokan inkább „házon belül” intézik el a dolgot, vagy legalábbis próbálkoznak meg vele - inkább kevesebb, mint több sikerrel.

A valódi megoldást minden bizonytalanság ellenére is egy tapasztalt szakértő, vagy szakértői csapat jelenti, azonban nem árt tisztában lenni azzal, hogy miért, és megközelítőleg mennyit fizet majd.

 

Google keresőoptimalizálás árak: Mennyi az annyi?

 

Keresőoptimalizálás segítségével idővel webáruháza a Google keresőjében az első helyekre kerülhet a legfontosabb kulcsszavakra, ez pedig több kattintást, több vásárlást és magasabb bevételt hozhat. - A végcélja a folyamatnak ennyiben tökéletesen összefoglalható.

De mit tesz ennek az eléréséért egy fizetett SEO szakember?

Egy SEO szakértőnek sokféle feladata van

Ellenőrzi és kijavítja, vagy felhívja a figyelmet a technikai SEO hibáira:

 

  • SSL titkosítás hiánya
  • Túl bonyolult és nem következetes URL rendszer
  • Nem logikusan és átláthatóan felépített menü
  • Cannonical beállítások hiánya „másolt” tartalmaknál
  • 301-es, 302-es átirányítások hiánya
  • Nincs indexelve a weboldal
  • Nem megfelelő a weboldal sebessége
  • Nem mobilbarát a weboldal
  • Nem megfelelő a képek mérete, fájlneve
  • Nincs beállítva, vagy nem jók az aloldalak címei és meta leírásai

 

Átvizsgálja, fejleszti és javaslatot tesz/pótolja a tartalmi SEO hiányosságait:

 

  • Kulcsszókutatás
  • Elsődleges kulcsszó meghatározása
  • Oldal címének beállítása
  • Oldalak kulcsszavakra való optimalizálása
  • Keresőbarát URL-ek kialakítása
  • Már meglévő szöveges tartalmak tagolása, H1 – H2 beállítása, kulcsszavakra optimalizálása
  • Szövegek minőségének ellenőrzése
  • Tartalomfrissítés gyakoriságának ellenőrzése
  • Található-e adatvédelmi nyilatkozat és ÁSZF?
  • Belső kereső ellenőrzése
  • Releváns, kulcsszavakra optimalizált blogcikkek készítése (ezt végezheti a webáruház tulajdonosa, vagy csapata is)
  • Használ bizalomépítő elemeket? pl: Facebook link, vásárlói vélemények
  • Jelen van a közösségi médiában?
  • Oldalról kifelé mutató linkek pótlása, horgonyszövegek ellenőrzése
  • Belső linken vizsgálata

 

Felülvizsgálja az oldalra kívülről mutató linkeket

 

  • Mennyi link mutat a weboldalra?
  • Honnan származnak?
  • Relevánsak-e a linkelő oldalak?
  • Mik a horgonyszövegek?

 

 

A lista valószínűleg nem teljes, és szolgáltatónkként, vagy ajánlatonként változhat, de a leírtakból már látszik, hogy a SEO egy sokrétű feladat, a keresőoptimalizálás árak pedig ehhez is viszonyulnak.

Magyarországon ráadásul ezt a szakmát hivatalosan nem oktatják, miközben a webáruházak és weboldalak száma rohamosan növekszik. A szakértőhiány pedig minden területen dráguláshoz vezet.

 

A keresőoptimalizálás árak igen széles skálán mozognak.

 

SEO Tanácsadást kínálnak (hogy csak a legolcsóbbakat említsem) 7500 Ft/óra, 11 000 Ft/óra, 25 000 Ft/óra, 40 000 Ft/óra, de ettől jóval magasabb összegekért is.

Ilyenkor 60 percbe próbálnak a szakemberek belesűríteni a lehető legtöbb információt, ami jelenthet valós segítséget, de egy átfogó keresőoptimalizáláshoz nagyon kevés.

A SEO elemzések ára már magasabb, de a kapott szolgáltatás is értékesebb lehet az ügyfelek számára. 150 000 Ft - 200 000 Ft között mozog a nagy átlag: ettől olcsóbban profi ritkán vállalja el a munkát, ettől nagyobb összeg kiadását pedig kevés vállalkozás engedhet meg magának.

Ezek az elemzések általában magában foglalják a webáruház/weboldal teljes átvizsgálását: technikailag és tartalmilag, valamint javaslattételeket, esetleg a problémák megoldását is.  Hogy egy-egy szolgáltató mit vállal, azt minden esetben egyeztetni kell a munka megkezdése előtt!

A legelterjedtebb SEO csomagok általában egy, vagy három hónapra szólnak. Ha ilyet választ – és a megfelelő emberhez fordul – ez alatt az idő alatt már képet kaphat az eredményekről.

Árak tekintetében a szórás itt is nagy: találni olyat, aki 15 000 Ft-ot, aki 30 000 Ft-ot, 56 000 Ft-ot, 90 000 Ft-ot, 125 000 Ft-ot, vagy 170 000 Ft-ot kér havonta, de a határ szinte a csillagos ég.

 

Pontosan mennyit nyerhet keresőoptimalizálással?

 

Webáruháza SEO-ja nem egy harminc napig tartó folyamat, hanem állandó munka. Ez azt jelenti, hogy akkor jár a legjobban, ha az év minden hónapjában követi és fejleszti egy szakember az oldalát.

Az egyszerűség kedvéért nézzünk egy példát:

(Az kattintási adatokat a Smart Insights felmérése szolgáltatta)

  • Tegyük fel, hogy Ön rendelkezik egy webshoppal, ami a legfontosabb kulcsszavakra nem jelenik meg a Google találati listájának első oldalán.
  • Mért adat, hogy a kattintások 50%-át az első 3 helyezett kapja, nagyjából 27%-ot csak az első.
  • A második oldalon legelsőként megjelenő is csak átlagosan 0,2-0,5%-ot szerez.
  • Az Ön ágazatának havi összes bevétele 100 millió forint (csak az egyszerű számolásért)

 

Mit jelent ez?

  • 50 millió forinton az első 3 helyezett osztozik, 27 milliót nyer az első.
  • 50 millió marad, amiből az Ön webáruháza maximum 500 000 Ft bevételhez jut havonta.
  • Választ egy SEO szolgáltatást 60 000 Ft/hó áron, amit 1 évig fizet.
  • 720 000 Ft SEO költsége lesz egy évben.
  • Az év végére a legfontosabb kulcsszóra első helyre kerül a találati listán.
  • Az elköltött 720 000 Ft-ért cserébe innentől kezdve havi 10 millió és 27 millió Ft közötti bevétele lesz – belekalkulálva, hogy az első helyezettek időnként váltják egymást.
  • 27 millió Ft-al számolva ez egy évben 276 millió, amiből a 720 000 SEO költséget, és a 12x 500 000 Ft eredeti bevételt levonva lesz:

 

269 millió 280 ezer forint!

 

Nos, ennyit nyerhet…

 

Link