Blog › Felugró ablak (popup): Nem csak arra jó, hogy idegesítsd vele az embereket!
Talán nem is létezik az az ember, aki őszintén szereti a felugró ablakokat, más néven: popupokat. Mindig csak jönnek és jönnek, zaklatnak a hírlevél feliratkozással vagy a „vedd meg ezt, vedd meg azt”-ukkal, miközben sokszor ki sem lehet kapcsolni őket. Ha meg mégis ki lehet, egy perc múlva jön a következő.
Na ez az a hatás, amit Te NE akarj kiváltani a felugró ablakaiddal!
Persze, csak ha azt szeretnéd, hogy működjenek és ne az legyen a sorsuk, mint a legtöbb hasonlónak: automatikus, gondolkodás nélküli bezárás.
Az eredeti, régóta létező típust, amikor egy teljesen új oldal nyílik és a tartalom ott jelenik – vagyis csak jelenne - meg. Ezeket a fajta felugró ablakokat a böngészők általában letiltják, így a weboldal látogatója csak a tiltás tényéről kap információt. Ennak a fajtának a hatékonysága így megközelítőleg nulla, viszont nem túl bizalomgerjesztő látvány, amikor mondjuk egy webáruházban nézelődve folyamatosan kapjuk a blokkolási értesítéseket.
Azokat a típusú modern felugró ablakokat, amik nem új oldalra visznek, hanem csak egy rétegként jelennek meg a weboldal előtt, pop-up layernek nevezzük. Ezekkel érdemes foglalkozni, de ha túl sok van belőlük, vagy rosszkor jelennek meg, nemcsak hogy hatékonyak nem lesznek, még a konverziót is csökkenthetik.
A beállításoknál nagyon oda kell figyelni, nehogy ne lehessen kilépni belőle, hiszen ez egy nap alatt is több 100 000 Ft bevételkiesést generálhat, ami lássuk be, senkinek nem esne jól. Kellő körültekintés és átgondoltság mellett viszont sokat segíthetnek, akár címlista bővítésről, akár konverziónövelésről van szó.
A legidegesítőbb fajta popup a belépési, amikor épphogy betöltött az oldal, máris eltakarja egy ajánlat. Ez az a hely és idő, ami nem a legjobb hírlevél feliratkozás kérésére, vagy blogcikk ajánlóra, kivéve talán akkor, ha sok a visszatérő látogatód. Miért? Mert egy friss és ropogós érdeklődőnek még fogalma sincs arról, ki vagy Te és miről szól az oldal.
Amit viszont nem olyan rossz belépési popup formájában tálalni, azok az akciók, a kuponkódok vagy egy új termék, amit gyorsan szeretnél bemutatni.
Az időzített felugró ablak lényegében ugyanaz, mint a korábban említett fajta, csak meghatározzuk, a belépés után hány másodperccel jelenjen meg. Ez sokkal kevésbé tolakodó, mint a belépési, ráadásul arra is ad egy kis időt a látogatónak, hogy szétnézzen az áruházban.
Pár másodperc alatt arra valószínűleg még nem jön rá, fel akar-e iratkozni a hírleveledre, de az aktuálus akciók akár már ilyenkor is érdekelhetik.
Ennek megvan az az előnye, hogy a felhasználó már belekerült egy folyamatba és ebben a felugró ablak nem feltétlenül megakasztja, inkább kiegészíti. Ha egy kuponkód például a termékre kattintás után jelenik meg, akkor a legjobbkor volt a legjobb helyen, hiszen ott helyben, egy pillanattal később már be is lehet váltani. Ugyan így a regisztrációról, a blogcikk értesítőről, vagy a hírlevél feliratkozásról szóló ablaknál: hol lenne ezeknek jobb helye, mint mondjuk egy bejegyzés 70%-nál?
Ha a látogató kilépési szándékához kötöd a felugró ablakot, az lehet egyfajta mentőöv is. Webáruházak esetében itt emlékeztetheted őket, hogy az akciónk mindjárt lejár, vagy hogy a héten ingyenes a szállítás, landing oldalaknál pedig nagyon röviden még egyszer felsorolhatod az általad kínált termék legjobb tulajdonságait.
Ezzel a módszerrel akár meg is menthetsz egy majdnem elveszett vásárlót. Érdemes megpróbálni!
És hogy milyen legyen a felugró ablak? Rövid, konkrét, érthető és ne gépies, mint az a már-már érthetetlenségig ismételt mondat, hogy „Iratkozz fel hírlevelünkre!”!
Reméljük, tudtunk segíteni a felugró ablakokkal kapcsolatban és Te is megtalálod a céljaidhoz legjobban illő verziót. Ha szeretnéd, hogy a popupod igazán egyedi és unalommentes legyen, mi megtervezzük neked!
Megrendelem a felugró ablakomat!