Blog › Facebook vagy Instagram marketing? Melyikkel érdemesebb foglalkozni?

Facebook vagy Instagram marketing? Melyikkel érdemesebb foglalkozni?

 

Egy biztos: ha van egy céged, vállalatod, márkád, akkor a social media felületek áldásos erejét ki kell használnod, különben rengeteg vevőről fogsz lemaradni. Igen ám, na de melyikkel éri meg jobban foglalkozni? A Facebook, vagy az Instagram marketing tehet érted többet? Erre keressük a választ!

 

Facebook vagy Instagram marketing? Ez segíthet a döntésben

 

Melyik a legnépszerűbb social media platform Magyarországon?

 

A számok olyan száraz és unalmas dolgok, de időnként sokat elárulnak arról, merre is van a jó irány. Ha például azt nézzük, hogy a Napoleoncat 2021. júliusi adatai alapján nem kevesebb mint 6 millió 870 ezer Facebook felhasználó él hazánkban – a kb. 10 millióból khmm – akkor már valószínűsítheted, hogy ezt a felületet nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Az Instagram itthon még annyira nem pörög a maga 2 millió 487 ezer felhasználójával, de a hangsúly itt a MÉG-en van.

Ezt az adatot látva a Facebook felé billen a mérleg, de a történetnek mindig van 2-3-4 oldala.

 

Melyik platformot melyik korosztály használja?

 

Ez akkor fontos, ha tudod, hogy a célcsoportod tagjai nagyjából hány évesek. A Facebook ebből a szempontból is lehet szerencsésebb, hiszen nem csak a fiatalabb korosztály használja, hanem az idősebb is, így akkor is jól működhet, ha a célcsoportod mondjuk 45-55-éves emberekből áll.

Legnagyobb arányban persze mindkét platformot a 25-34 évesek böngészik, de az Instagramnál ezután jön egy látványos mélyrepülés, míg a Facebooknál nem.

 

Magyarország Facebook felhasználói

Magyarország Instagram felhasználói

 

A fenti grafikonok alapján tehát, ha a célcsoportod specifikusabban a fiatalabb korosztály, a 18-34 évesek, akkor őket jó eséllyel szólíthatod meg Instagramon és Facebookon egyaránt, ha viszont szinte minden korcsoportot, vagy inkább a 35 év felettieket szeretnéd elérni, akkor Magyarországon most még a Facebookban van nagyobb potenciál.

 

Mit árulsz? Mit szeretnél értékesíteni?

 

Facebook- és Instagram marketing szempontból ez sem mindegy. Nagyon nem. Instagramon a képi anyagok a lényegesek míg Facebookon ez kicsit árnyaltabb, sokat számít a kép is és a szöveges tartalom is. Instagramon ráadásul a különböző influencerek is jobban tarolnak, ezt pedig akár ki is használhatod.

Ha a terméked olyan, amiről nagyon ütős képeket lehet készíteni, vagy akár rá tudsz venni pár influencert a  reklámozására, akkor érdemes az Instagramot – vagy azt is – kipróbálni.

Persze azért sem mindegy, hogy mit árulsz, mert a termék jellege általában meghatározza a felhasználók korcsoportját is. (ennek a fontosságát pedig az előző pontban már láthattuk) Ha például divatos bikiniket árulsz, jobb eséllyel működhet az Instagram marketing, mint mondjuk akkor, ha visszér elleni krémeket értékesítesz. Facebookon azonban valószínűleg mindkettővel jó eredményeket érhetsz el. Persze akkor, ha a hirdetéseket olyan emberekre bízod, akik tapasztaltak a témában. Mondjuk ránk! 

 

Arra a kérdésre tehát, hogy a Facebook vagy az Instagram marketing éri-e meg jobban, mindenkire érvényes választ nem szabad adni. Ezt a dilemmát csak személyre szabottan lehet értelmezni, hiszen minden cég más és más. Ha csupán a nagy számok törvényéből indulunk ki, a Facebook egy biztonságosabb opció lehet, de az egyre jobban feltörekvő Instagram egyes szektorokban rengeteg hasznot hozhat. Tesztelj, kísérletezz és találd meg a legjobb opciót Te is! A Facebook hirdetések kezelése nem egyszerű dolog, ezért jobban jársz, ha szakértőt fogadsz!

 

 

 

Link