Blog › Brosúra: Mi ez, mire jó és hogyan lesz a legjobb?

Brosúra: Mi ez, mire jó és hogyan lesz a legjobb?

 

A brosúra alapvetően egy rövidebb offline vagy online tájékoztató anyag, egy pár oldalas, általában összehajtható vagy lapozható füzetke, amiben egy eseményt, egy terméket, egy szolgáltatást vagy egy céget mutatnak be érdekes és figyelemfelkeltő módon. De pontosan mire jó ez, miért lehet hasznos egy vállalkozás számára és milyen egy igazán jó brosúra? Nézzük meg!

 

Mire jó  egy brosúra? Mi a gyakorlati haszna?

 

Brosúrát nem azért érdemes készíteni, mert szép, hanem mert sok esetben segítheti a céljaid elérését:

  • Megismertetheti a vállalkozásodat az emberekkel
  • Információt adhat egy termékedről vagy szolgáltatásodról
  • Vásárlásra ösztönözheti a közönségedet
  • Buzdíthatja őket arra, hogy ellátogassanak egy rendezvényedre
  • Növelheti a Facebook/Instagram követőtáborodat
  • Támogatókat toborozhat a számodra
  • Oktathatja a közönségedet egy-egy témában

 

Bármelyik is lenne a leghasznosabb ezek közül a vállalkozásodnak, egy ügyesen és átgondoltan elkészített brosúra rengeteget segíthet.

 

Brosúra készítés

Mik a jó brosúra készítés alapjai?

 

1. Ne legyen unalmas!

Az embereknek el kell jutniuk odáig, hogy kinyissák, ezek után pedig végig is kellene olvasniuk, ami csak akkor fog megtörténni, ha a látványa és a tartalma is érdekes, megragadó és hasznos. Nem kell félni az élénk színektől és a képektől, sem a látványos grafikonoktól. Szegezd a papírra a tekinteteket!

 

2. Inkább kevesebb, mint több szöveg

Mivel egy brosúra alapvetően nem túl nagy, valószínűleg hely szűkében leszel. A szöveg mennyiségét ezért próbáld meg csökkenteni, hiszen átláthatónak és jól tagoltnak kellene lennie az elkészült műnek. A túl sok szöveg zsúfolttá teszi az összképet, ami zavaró a szemnek, ráadásul sokan nem szeretnek rengeteget olvasni. A 40% szöveg, 60% egyéb tartalom már egy jó arány lehet.

 

3. Ne legyen túl hosszú!

Ha valaki kinyitja, ne egy méteres papírdarabod lásson teleírva rengeteg szöveggel, mert szinte biztos, hogy azonnal le is fogja tenni. Ha olyan brosúrát készítesz, aminek mindkét oldalát megtöltöd információval, akkor elő-és hátlappal együtt egy 4-5 oldal bőven elég. Ettől kevesebb is lehet, ha nem kell sok információt átadnod, de sokkal több már nem hasznos.

 

 

4. Fogalmazz érthetően!

Ha a brosúrát nem egy szakértőkből álló közönségnek szánod, akkor érdemes kerülni a túlságosan bonyolult szakkifejezéseket, ezek ugyanis nehezen értelmezhetővé tennék az üzenetet. Ha lehet, fogalmazz egyértelműen és legyél célratörő!

 

5. Mindig tüntess fel elérhetőséget!

Valahol a brosúrán – célszerű az elő-vagy a hátlapon – adj lehetőséget arra, hogy kapcsolatba lépjenek a cégeddel! Ez lehet egy telefonszám, egy e-mail cím, egy cím, egy weboldal, vagy akár a social média felületeidre irányuló QR-kód is. Ennek egyébként megvan az a haszna, hogy az olvasónak nem kell semmit beírni sehová, a telefonjával beolvassa a kódot és már ott is van, ahol Te szeretnéd, hogy legyen.

 

6. Legyen minőségi!

Ez egy minden elemre vonatkozó tanács. Fontosak a magas minőségű, tiszta képek, az igényes szöveg, de a papír és a nyomtatás milyensége is hihetetlenül lényeges. Egy érintés és egy pillantás elég ahhoz, hogy valaki döntsön arról, szán-e rád időt, vagy nem. Nyomdakeresésnél ne a minél alacsonyabb ár motiváljon!

 

Ha a Te cégednek is szüksége lenne most egy hatékony brosúrára, rendeld meg tőlünk és akár a nyomtatásban is szívesen segítünk!

 

Brosúra rendelés

 

 

 

Link