Blog › Brandépítés: Mit csinálj és mit NE, ha azt akarod, hogy működjön

Brandépítés: Mit csinálj és mit NE, ha azt akarod, hogy működjön

 

A brandépítés olyan, mint a házépítés. Ugye nem szeretnéd, ha a jövőbeli otthonodnak instabil szerkezete vagy falai lennének, esetleg a tető omladozna a fejed felett? Akkor a márkádat miért hagynád félkészen, kidolgozatlanul?

Olvasd el brandépítési tippjeinket, és azt, hogy mit ne csinálj, ha sikeres akarsz lenni!

Nike márkajel: Márkaépítés

Hogyan építhetsz Te is brandet?

 

1. Kezdd el és ne hagyd abba!

 

Vagy ha abba fogod hagyni, inkább el se kezdd, mert időpazarlás. Egy márka felépítése sokáig tart, türelmet és rengeteg befektetett munkát igényel, ha pedig belevágsz, folyamatosan csinálni kell. Ez nem egy olyan projekt, amit egyszer befejezettnek tekinthetsz.

 

2. Alakíts ki minőségi termékkínálatot, szolgáltatásokat!

 

A brandedet valamire építeni kell, a jó márka alapja pedig a minőségi termék/szolgáltatás. Hiába teszel meg mindent a későbbiekben, ha a vevők kezdeti rossz élménye miatt bizalmatlanság alakul ki feléd.

 

Ne próbálj meg alapvetően rossz, silány dolgokat értékesíteni. Fogadhatsz marketing ügynökséget is, csodát tenni ők sem tudnak!

 

3. Dolgozz a márkád megjelenésén! Sokat!

 

Ha igazán jó a terméked, vagy a szolgáltatásod, idővel szinte biztos, hogy nem egy logó határozza majd meg a forgalmadat. Azonbanahhoz, hogy idáig eljuss, kellenek a „látványelemek” is. Logó és arculattervezéssel bízz meg egy szakértő, tapasztalt grafikust és hagyd, hogy érvényesüljön az ő elképzelése is. Természetes, hogy megvan a magad véleménye, terve, álma, de ő (ideális esetben) tisztában van a színpszichológiával és a formák, szimbólumok erejével.

 

Ha elkészült a logód és meghatározták a márkád színvilágát, használd is őket! Minden kommunikációdba, minden csatornán, legyen az Facebook, Instagram, Pinterest, egy email, vagy csak egy szórólap!

 

Miért? Mert így „égetheted bele” az emberek tudatába magad. Ha pedig ismernek, egyértelműen nagyobb eséllyel vásárolnak tőled. Egy üveg ásványvizet is szívesebben veszel meg egy olyan márkától, akit már évek óta ott látsz a polcokon.

 

4. Készíts tartalmakat, élj!

 

A mai világban az a brand, amelyik nem gyárt minőségi tartalmat, gyakorlatilag halott. Ez nem csak arról szól, hogy hirdess minél több helyen, hanem arról is, hogy a legnépszerűbb social media felületeken megtalálható legyél és posztolj, posztolj, posztolj! Persze nem kell minden egyes nap, de hetente 2-3 alkalommal nem árt.

 

  • Készíts blogcikkeket weboldaladra!
  • Oszd meg a bloggcikkeidet
  • A cégedet érintő fontosabb változásokat
  • Ha elköltöztök egyik irodából a másikba
  • Képet a céges ebédek szuper hangulatáról
  • Az új csapattagokról
  • Egy-egy életképet a cég hétköznapjaiból
  • Készíts összefoglalót a konferenciákról, amiken részt veszel
  • Oszd meg a nagyobb sikereidet
  • Készíts videót, amin bemutatod a terméked használatát
  • Kérdezz! Beszélgess!
  • Nemsokára elkészül a könyved? Szavaztasd meg, milyen legyen a borítója.

 

Ez csak pár dolog, amiről posztolhatsz azon kívül, hogy a termékeidet/szolgáltatásaidat népszerűsíted. Hidd el – főleg ha a bejegyzések hirdetésére is szánsz valamennyit – hogy eredményes lesz!

 

5. Jelenj meg minél több helyen!

 

Az igazán nagy márkák közös jellemzője nem az, hogy alig pár helyen hallani róluk: épp ellenkezőleg! Mindenhol ott vannak. Egy kis, kezdő cég persze nem nagyon gondolkozhat milliókba kerülő TV, vagy rádió reklámokban, de sok apróbb lehetőséget kihasználhat. Mik ezek?

 

Részt vehetnek nagy médiavisszhangot kapó eseményeken:

 

  • Konferenciákon
  • Előadásokon
  • Kiállításokon
  • Jótékonysági rendezvényeken

 

Hirdetésre használhatja az utcákat

 

 

6. Tűnj ki a tömegből, legyen a branded MÁS!

 

A terméked, a szolgáltatásod, vagy a márkád nyújtson valamit, amit senki más a piacon, vagy úgy nyújtsa azt, ahogy senki más. Ne hozz létre árösszehasonlító oldalt ugyan olyan mintára, mint amilyen az összes többi, csak azért, mert nekik működik. Te másolnál. Neked már nem lenne olyan hatékony. De ha van egy szuper ötleted egy olyan funkcióról, amit egyik másik ilyen oldal sem tud...na akkor már érdemesebb belekezdened. "Nincs új a Nap alatt" - ahogy mondani szokás, de mindenből lehet még többet kihozni. 

 

Hogyan NE építs brandet?

 

1. Ne hagyd félbe!

 

Ahogy már írtuk korábban: ha elkezded, csináld! A márkaépítés egy öngerjesztő folyamat, amit ha abbahagysz, nem is volt értelme elkezdeni. Kidobott pénz lesz az addigi erőfeszítésed, miközben rengeteget nyerhetnél is vele.

 

2. Ne vegye el a kedvedet a kezdeti sikertelenség!

 

Értsd meg, hogy a 0-ról indulsz. Senki nem ismer. (persze, ezt nem a szó szoros értelmében kell érteni.) Nagyon valószínű, hogy sok időbe telik majd, mire az emberek érdeklődni kezdenek irántad, az meg még többe, hogy bízzanak is benned. Nyújts kellő gyakorisággal minőségi tartalmakat, hogy tudják, nem átverésről van szó!

 

3. Ne bújj el, adj arcot a márkádnak!

 

Ez nem minden márkánál létfontosságú: Gondolj mondjuk a CocaCola-ra! Azonban sok területen nagyon hasznos lehet. Ha szolgáltatást értékesítesz - legyen az esküvőszervezés, marketing, fejlesztés, vagy bármi más - és arcot is adsz a cégnek, attól az emberek szimpatikusabbnak fognak találni és jobban bíznak majd benned.

 

Ne félj attól, hogy kitedd a képedet a weboldaladra, sem attól, hogy a csapatod tagjait megjelenítsd! A közösségi médiában posztolt képeken is nyugodtan ott lehetsz, de egy bemutatkozó videót is forgathatsz magadról és a munkatársaidról.

 

4. Ne sajnáld a pénzt hirdetésre!

 

És itt nem a termékeid reklámozására gondolunk. Nagyon sokan a blogcikkeiket és a posztjaikat is hirdetik, vagy éppen a termékekről érkezett pozitív véleményeket. Weboldalad forgalmán és a márkád ismertségén ez rengeteget javíthat, miközben közvetett módon a bevételedet is növelheti.

 

 

 

Gondolj a mai luxus világmárkákra! Hiába kerülnek nagyon sokba a termékeik, rengetegen megveszik őket. De vajon azért, mert annyira kiemelkedően jók? Nem! Szokták mondani, hogy a „márkát fizeted meg”, és ez nagyrészt így is van. A márkát, vele együtt pedig a státusszimbólumot.

Megfelelő brandépítéssel – kicsit talán túlozva – de a te céged is lehet a következő Apple.

 

 

Link