Blog › Mi a SEO?

Mi a SEO?

A SEO egy angol rövidítés, ami a Search Engine Optimization-t takarja, vagyis a keresőoptimalizálást. Hazánkban a keresőoptimalizálás egyértelműen a Google találati listájának a legelőkelőbb pozicióinak  a megszerzését jelenti. (Ez nem mindenhol van így, hiszen Oroszországban  a Yandex a befutó, míg az USA-ban a tortából kis szeletet kihasít a Bing és a Yahoo is.)

Mire is optimalizálunk SEO –nál?

Ha önnek is webáruháza van, valószínűleg szeretne a Google kereső oldalán legelöl szerepelni. A Google első oldalát egy adott szóra, vagy kifejezésre 90%-a nézi meg a látogatóknak, míg a második oldalra, a látogatóknak már csupán csak a 10%-a megy át. Ezért is nagyon fontos jó helyeken szerepelni. A jó helyezést többek közt releváns és minőségi tartalmakkal érhetjük el, működőképes webáruház felépítéssel, belső és külső linkekkel, metaleírásokkal, címsorokkal, oldalunk betöltési sebességének javításával (ha szükséges), valamint számunkra releváns kulcsszavakra optimalizálással.

Tehát azért fontos a SEO –zás vagyis az optimalizálás, hogy minél jobb helyen szerepelhessünk a Google találati listáján, így webshopunkkal és ajánlatainkkal minél több vásárlóhoz eljuthassunk.

Mi az a SEO?
 

Maga a SEO tevékenysége egy folyamatos munka, lényegében soha sincs vége. Mindig van és lesz mit javítani, frissíteni, ellenőrizni a webáruház oldalainkon, hiszen a körülmények is folyamatosan változnak értve itt elsősorban a Google algoritmus változásait. A SEO tevékenységet minden kis és középvállalkozónak be kellene iktatnia a marketinges tevékenységei közé, hiszen ennek az elemnek a megléte teszi egységesség az egész marketing startégiánkat. Ha jól végezzük és kitartóan a SEO munkákat akkor az meg fog mutatkozni a megnövekvő látogató számokban, visszatérő látogató számokban, a bevételek növekedésében, a kívánt kulcsszavakra az ékes pozíciók elfoglalásában. Ahhoz, hogy ezt elérjük segítségünkre lehetnek különböző kulcsszókutató programok. Nem muszáj vagyonokat fizetnünk ezekért a programokért, lehetőség van teljesen ingyenes programokat is használni. Ilyen a Google Serach Console, Google Ads kulcsszótervezője. Gyártson minél több hasznos, és az egyedi tartalmat.
 

Hol is kezdje a SEO -t?

Végezzen nagytakarítást a webshopjában! Nézze meg, hogy a weboldal menürendszere átlátható-e, vannak-e meta leírások, termékleírások, milyen a webdesign, minden URL elérhető-e, az oldalak megfelelően vannak-e indexelve? Ha ezeken a folyamatokon végig mentünk, megnéztük a külső hivatkozó linkeket stb… csak akkor kezdhetjük el az igazán érdemi munkát.
 

Ha úgy érzi ezekhez a feladatokhoz szüksége lenne némi segítségre keressen fel minket bátran!

Link